رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خطاب به مسئولان گفت: خارج از سند ملی تقاضای واکسیناسیون از دانشگاه نداشته باشید.
کد خبر: ۹۸۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 01 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: برنامه واکسیناسیون افراد بر اساس سند ملی در استان مرکزی انجام شده و می‌طلبد که مدیران خارج از سند ملی تقاضای واکسیناسیون از دانشگاه نداشته باشند.
وی یادآورشد: با وجود افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی هیچ‌گونه اقدامی مبنی بر کمک به کادر درمان در هفته گذشته انجام نشده‌است.
وی گفت: تالارها، باغ‌ها، شهربازی و باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی با وجود آغاز پیک پنجم کرونا فعال هستند و برای مقابله با شیوع سریع و بالای سویه دلتا در استان، نیاز است با ورود دستگاه‌های متولی زمینه تعطیلی این واحدها فراهم شود.
وی همچنین به کاهش شدید درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: بدهی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه دارو ۹۶۰ میلیارد ریال شده، اما با وجود این بدهی‌ وضعیت انبارهای دارویی استان مناسب است.
دکتر جمالیان گفت: ۱۹۶ هزار و ۳۷۳ نفر در استان مرکزی تاکنون دُز نخست و ۷۱ هزار و ۳۳۰ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌ و سرعت واکسیناسیون در استان با اقدامات انجام شده در حال افزایش است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود میزان درگیری و مرگ و میر افراد بالای ۶۵ سال که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی روند کاهشی داشته و تنها یک فرد ۹۵ ساله که این واکسن را دریافت کرده بر اثر این بیماری جان باخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار