رییس سازمان انرژی اتمی گفت: پزشک واسطه ای میان خالق و مخلوق است و در این میان باید بهترین ابزار را داشته باشد.
کد خبر: ۹۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 01 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی اکبر صالحی که برای بازدید از بیمارستان سوانح سوختگی و پرتویی دانشگاه علوم پزشکی به اراک سفر کرده بود، افزود: یک پزشک استثنائی ترین فردی است که به طور غیرمستقیم واسطه ای بین خالق و مخلوق می باشد و این مرکز درمانی تازه تاسیس ابزاری است برای پزشکان که بتوانند بهترین خدمات را به مخلوق خداوند ارائه دهند، از این رو منزلت و جایگاه پزشکان باید قدر دانسته شود.
وی یادآورشد: راهی که پزشکان در پیش رو دارند بهترین راه عبادت می باشد، چرا که عبادت به جز خدمت به خلق نمی باشد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش مسئولان علوم پزشکی در اراک، این پروژه با کیفیت و زمان مناسب به بهره برداری رسید.
دکتر صالحی گفت: کسی که وارد بیمارستان و یک مرکز درمانی می شود از لحاظ جسمی و روحی دردمنداست و به همین خاطر کار پزشکان و کادر درمانی بسیار اهمیت دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: نبود زیرساخت لازم در بخش سوانح سوختگی، مردم را برای درمان به استان های همجوار روانه می کرد.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: یکی از کمبودهایی که در استان وجود داشت، بخش سوانح سوختگی و به خصوص سوانح پرتویی بود.
وی یادآورشد: در بخش سوختگی تنها ۲۶ تخت و فقط در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک موجود بود که بسیار کم و در حد استانداردهای لازم نبود، در بخش پرتویی نیز اصلا امکانات خاصی در اراک و استان نداشتیم.
وی تاکید کرد: همین کمبودها باعث می شد، بسیاری از بیماران که متاسفانه تعداد زیادی هم هستند برای درمان به استان های همجوار مثل تهران و اصفهان مراجعه کنند.
دکتر جمالیان گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی و حوادث متعدد زیادی در آن اتفاق می افتد و به همین خاطر به احداث یک مرکز این چنینی به شدت احساس نیاز می شد که خوشبختانه با همت سازمان انرژی اتمی، این امکان فراهم شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در کنار وظایف سنگینی که بر دوش سازمان انرژی اتمی است، توجه به حوزه سلامت در قالب انجام امور دیگر در حیطه وظایف اجتماعی بیانگر ایفای نقش این سازمان و توجه خاص به سلامت مردم است.
وی با قدردانی از سازمان انرژی اتمی به خصوص دکتر زارعان و دکتر صالحی، یادآور شد: ساخت و تکمیل به موقع این مرکز در کنار استفاده از تجهیزات با کیفیت همواره مورد تاکید وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی بوده است.
دکتر جمالیان در پایان با اشاره به اینکه بیماران سوختگی با توجه به اینکه مدت زمان بستری آنان بیش از ۳ هفته طول می کشد، گفت: تعداد زیادی از این بیماران کارگران زحمت کشی بودند که دچار این سوانح می شدند و مجبور به مراجعه به استان های دیگر آن هم با خانواده بودند که با آغاز به کار این مرکز، دیگر نیازی به مراجعه و مسافرت اجباری حدود یکماهه این عزیزان نیست.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا لوحی از طرف دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی از دکتر جمالیان رییس و دکتر سلطانی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی اراک قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار