نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:ساماندهی به مشکلات کشور و عبور از شرایط دشوار کنونی نیاز به همت، حمایت و همبستگی ملی دارد.
کد خبر: ۹۸۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 23 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک، افزود:مشکلات و تنگناهایی در کشور وجود دارد که با انتخاب مدیرانی کارآمد، برنامه‌ریز و دلسوز و همراهی مردم این مسایل رفع شدنی است.
امام جمعه اراک با بیان اینکه مشکلات مردم جنوب کشور و خوزستان قابل درک است و با آنان همدرد هستیم یادآورشد: نیاز است حلقه مدیریتی و کارشناسی کشور به سرعت راهکارهای اثربخشی را در ترمیم کمبود آب صورت دهند تا مردم این خطه در رنج و دشواری نباشند.
وی با بیان اینکه ساخت سد بختیاری در جنوب کشور نیازمند ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با ظرفیت ۲ و ۳ دهم میلیارد مترمکعب است تا پشتیبان سد دز و تولیدکننده برق باشد افزود: در این راستا اقدامات اولیه انجام شده و دولت جدید باید با اولویت پیگیر مراحل ساخت سد باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حاکمیت خشکسالی شدید در سال جاری و کاهش ۵۲ درصدی بارندگی در قیاس با سال زراعی قبل چالش‌های جدی برای کشور به‌همراه داشته است گفت: سد کرخه که باید هفت میلیارد مترمکعب ذخیره منبع داشته باشد اکنون تنها حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و با بازگشایی آب پشت این سد تنها برای ۵۰ روز ذخیره آبی موجود است.
وی ادامه داد: اگرچه باید با اولویت برای کمبود آب خوزستان چاره‌اندیشی شود اما، نباید واقعیت را نادیده گرفت چراکه امسال خشکسالی است و همه استان‌ها با این پدیده درگیر هستند.
وی گفت: انتقال نفت خام به طول یک‌هزار کیلومتر از خلیج فارس به دریای عمان اقدام ارزشمند سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت است.
وی با بیان اینکه مناسک عبادی حج امسال برای دومین سال متوالی به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد که بخشی از این مسئله به همکاری نکردن آل سعود برمی‌گردد افزود:با وجود قول همراهی با کشورهای مسلمان این مهم را دستخوش تعلل و اهمال کردند.
آیت الله دری نجف آبادی یادآورشد: حج از ارکان بزرگ دین اسلام است و نباید به این سادگی تعطیل شود.
وی با اشاره به شیوع سویه خطرناک کرونا دلتا گفت: همه باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.
امام جمعه اراک با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی اراک برای اقدامات موثر در مدیریت کرونا قدردانی افزود: مکان مصلی بیت‌المقدس اراک نیز برای کمک به درمان مبتلایان کووید ۱۹ آماده در اختیار گذاشتن دانشگاه علوم پزشکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار