رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلاینده‌های موجود در هوا شازند و اراک روز سه‌شنبه فراتر از استانداردهای زیست محیطی است و کیفیت هوای استنشاقی در این شهرها برای سلامت شهروندان زیان‌بار است.
کد خبر: ۹۸۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 20 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،"علیرضا محرابیان" افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه روز اخیر به ۱۱۸ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی بود.
وی یادآورشد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۰ صبح امروز ( سه‌شنبه) به ۱۳۳ رسید که نشانگر وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای هوای شازند نیز در این ساعت به ۱۵۲ رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.
محرابیان اظهار داشت: آلاینده مسئول ذرات معلق ۲ و نیم میکرون و منشا آن گرد و غبار منطقه‌ای است است و توصیه می‌شود در این شرایط مردم به هیچ عنوان در فضای باز تردد نکنند.
وی گفت: اراک امروز یازدهمین روز و شازند سومین روز متوالی با شرایط ناسالم هوا را در کارنامه خود ثبت کرده و پیش‌بینی شده این وضعیت همچنان تداوم داشته باشد.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ روز ناسالم در کارنامه خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار