رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از آغاز مرمت و بازسازی دیواره‌های سنگ چین محوطه آتشکده آتشکوه خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱ 20 July 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مهدی لعل‌بار افزود: بخشی از سنگ چین مسیل مجاور آتشکده آتشکوه چند ماه قبل براثر سیل تخریب شد و با توجه به فاصله نزدیک این مسیل با ستونهای آتشکده و اهمیت موضوع، بازسازی این دیواره در دستور کار قرار گرفت.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با اشاره به اینکه برای مرمت این بخش اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است گفت:
طول مسیری که بازسازی خواهد شد حدود ۷۰ متر است که شامل دیواره‌ای به ارتفاع ۲ متر و کف‌سازی به عرض ۱ و نیم تا دو متر را شامل می‌شود که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
لعل بار افزود: با توجه به اینکه هزینه اجرایی کار از مبلغ مذکور بیشتر خواهد شد، بخشی از هزینه ها از جمله تامین سنگ لاشه، با کمک معادن منطقه تامین خواهد شد.
او با اشاره به لزوم حفاظت و حراست هر چه بیشتر از این بنای مهم تاریخی گفت: با انجام این سنگ‌چینی، زمینه نگهداری از این مکان تاریخی بهتر مهیا شده است و تردد و ورود گردشگران نیز تسهیل شده است.
رئیس اداره‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات یاد آور شد: آتشکده آتشکوه در فاصله ۵ کیلومتری محور اصلی نیم‌ور واقع شده که با شهر محلات نزدیک به ۱۳ کیلومتر فاصله دارد این اثر ارزشمند تاریخی مربوط به دوره ساسانی، در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۱۷ با شمارهٔ ثبت ۳۱۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار