معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: بیشترین خسارت خشکسالی در بخش زراعت استان مرکزی به محصولات گندم و جو آبی در شهرستان‌های آشتیان، فراهان، اراک، ساوه و خمین و در بخش باغبانی به محصول پسته در شهرستان‌ زرندیه، انار در ساوه و انگور در شهرستان خنداب بوده است.
کد خبر: ۹۷۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ 19 July 2021


به گزارش تابناک مرکزی،محمد زاهدی افزود:اعطای تسهیلات بلاعوض برای اجرای سامانه های آبیاری نوین، استمهال بدهی بانکی بهره‌برداران، کمک به تهیه و تامین بذور و نهال یارانه‌دار ارقام مقاوم از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برای جبران خسارت کشاورزان استان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی یادآورشد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، افزایش اعتبارات اجرای سامانه آبیاری قطره ای، توسعه سایبان‌ در باغات، توسعه کشت گیاهان دارویی به‌عنوان جایگزین گیاهان آب‌بر و اجرای کشاورزی حفاظتی از دیگر اقدامات این سازمان برای کاهش خسارت خشکسالی به محصولات کشاورزی است.
زاهدی گفت: بستن چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی، اصلاح الگوی اقتصادی کشور در درآمدزایی و اشتغال با سویه صنعت و خدمات و برداشتن بار داز بخش کشاورزی و فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف غذا در جامعه از جمله راهکارهای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی است.
وی افزود: اصلاح الگوی تولید در بخش کشاورزی(جایگزینی فعالیت‌های پرآب بر مانند زراعت علوفه و حبوبات و غلات آب بر با تولید عسل، قارچ، گیاهان دارویی)، اصلاح الگوی کشت در محصولات زراعی و جایگزینی محصولات پر آب بر زراعی، توسعه روش‌های نوین آبیاری و بکار گیری روش کم آبیاری در تمامی محصولات با هدف افزایش کارایی مصرف آب و به‌کار گیری روش‌های کشاورزی حفاظتی در زراعت و باغبانی از دیگر راهکارهای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: تامین تسهیلات کم بهره بانکی، استمهال بدهی تسهیلاتی کشاورزان، پیگیری برای تامین کمک‌های بلاعوض ریالی، تامین اعتبار یارانه برای توسعه سامانه های آبیاری نوین، ترویج و آموزش روش‌های افزایش بهره‌وری آب در کشاورزی برای بهره برداران بخش و کمک فنی اعتباری برای به‌کارگیری آبیاری قطره‌ای و نواری(تیپ) در زراعت‌های بهاره و باغات از جمله ‌برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار