رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تفاوت این موج با موج های قبلی این است که اکنون ظرفیت تخت‌های بستری مراکز درمانی استان تکمیل است.
کد خبر: ۹۷۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ 19 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی افزود: آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان در حال افزایش است.
وی یادآورشد: پیش بینی می‌شود در هفته کنونی و آینده تعداد بیماران بدحال بیشتر شود و عادی انگاری مردم و ریزش ترس از بیماری موجب شده تا برخی بوستان‌ها به محل عرضه قلیان تبدیل و تجمع‌ها شکل گیرد.
وی اظهار داشت: بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و امیرالمومنین(ع) اراک در شب‌های اخیر وضعیت بحرانی داشته و تخت‌های بستری خالی ندارد و این وضعیت در بیمارستان‌های خصوصی اراک هم وضعیت مشابهی دارد.
دکتر جمالیان ادامه داد: برای کنترل و مدیریت مراجعه کنندگان به مطب و کلینک‌های درمانی نوبت دهی در حال انجام است تا از تجمع و انتقال بیماری جلوگیری شود، همچنین با توجه به اینکه فروشندگان دوره گرد از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خودداری می‌کنند و با این کار سلامت شهروندان به خطر می‌افتد، جا دارد که مسئولین برای امر نیز چاره ای بیاندیشند.
وی گفت: در روزهای آتی، کنکور سراسری دانشگاه آزاد در استان برگزار خواهد شد و برخی از این افراد از استان‌هایی وارد استان ما می‌شوند که قرمز هستند و در ۴۸ ساعت حضور در استان مرکزی با افراد مختلف ارتباط دارند و ممکن است موجب شوند هم استانی‌ها بیمار شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان درگیر واکسیناسیون هستند و نمی‌توان از آنان انتظار داشت در جبهه درمان بیشتر تلاش کنند.
وی اضافه کرد: نباید در انتظار نشست تا بحران شکل بگیرد، بلکه باید با هم افزایی مردم و مسئولان از شدت موج جدید کاست.
وی اضافه کرد: مراکز واکسیناسیون نوبت عصر در استان مرکزی هم دایر خواهد شد تا از تجمع جلوگیری و سرعت تزریق واکسن افزایش پیدا کند.
وی افزود: سرعت انجام واکسیناسیون در استان شدت گرفته به طوری که روز گذشته پنج هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در دانشگاه علوم پزشکی اراک به غیر از خمین و ساوه به گروه‌های هدف تزریق شد و هدفگذاری شده تا ۱۰ هزار دُز در روز در استان مرکزی عملیاتی شود.
دکتر جمالیان گفت: اکنون ۱۳۶ هزار دُز واکسن در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تزریق شده و در ساوه ۲۵ هزار و ۸۰ دُز و در خمین نیز ۱۵ هزار و ۴۰۰ دُز عملیاتی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار