مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تشدید اقدامات کنترلی برای پیشگیری از شیوع بیماری های احتمالی از رصد و پایش مستمر حیات وحش خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 18 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،" رضا میرزائی "افزود : در چند سال اخیر و بویژه امسال شاهد میزانی از خشکسالی هستیم که بدون شک بر حیات‌های زیستگاهی موثر است و در صورت غفلت و کوتاهی در این خصوص باعث زاز بین رفتن ، ذخایر ژنتیکی حیات وحش می شود.
میرزائی یادآورشد: خشکسالی امسال موجب کمبود آب در برخی مناطق حفاظت شده ۷۰ قله اراک شده اما از طریق آبرسانی روزانه این مشکل رفع شده و خوشبختانه مشکلی در آبرسانی به ۳۴ آبشخور حیات وحش منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک وجود ندارد.
وی با اشاره باینکه رصد و پایش مستمر حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان انجام میشود درتشریح اقدامات انجام شده برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری احتمالی بیان کرد: شستشو و ضد عفونی آبشخورها با پرسیدین ، ایجاد حوضچه های آهک در ورددی مناطق به منظور ضد عفونی خودروهای سازمانی ،خروج دام های اهلی از اطراف منطقه و مناطقی که آبشخور مشترک بین دام اهلی و وحوش وجود دارد با دستور مستقیم دادستان محترم مرکز استان از جمله اقدامات کنترلی است که در این خصوص انجام شده است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: : ۱۲ و ۲۵ صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب ۱۱ منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شوند و این اداره کل تمامی تلاش خود را برای حفاظت از این زیستگاهها انجام می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار