معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی گفت: از پانزدهم مرداد سال گذشته تا کنون ۱۹۵ کارت بازرگانی مربوط به افراد حقیقی و حقوقی در استان مرکزی صادر شده است.
کد خبر: ۹۷۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶ 18 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری ، افزود: براساس دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با تأیید کارت بازرگانی از درگاه سامانه یکپارچه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری از نیمه مرداد ماه سال گذشته کلیه درخواست های صدور و تمدید کارت بازرگانی صرفا در سامانه جامع تجارت ایران توسط متقاضیان ثبت و در سازمان صمت استان انجام شده است.
وی یادآورشد: در این راستا عملکرد صدور و تمدید کارت بازرگانی استان مرکزی در سامانه جامع تجارت ایران از نیمه مردادماه سال گذشته تا کنون ۱۹۵ مورد بوده که ازاین تعداد ۵۹ فقره کارت بازرگانی برای افراد حقیقی و حقوقی صادر و ۱۳۶مورد تمدید شده است .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی افزود: در سالجاری صادرات استان مرکزی یک میلیارد دلار هدفگذاری شده و در دوماهه ابتدایی سالجاری استان مرکزی با صادرات ۱۷۴ میلیون دلاری ۱۷ درصد هدفگذاری را محقق شده و براساس سیاست وزارت صمت هدف عمده مقصد صادراتی کالاهای غیر نفتی استان مرکزی ۱۵ کشور همسایه ، کشورهای اوراسیا ، هند و چین بوده است که باتوجه به این امر ۲۱۷ هزار تن کالا به کشورهای مذکور صادر شده است .
اصغری ادامه داد: در سه ماه نخست سالجاری ۳۳ هزار تن کالا به ارزش۱۲۱ میلیون دلار به استان مرکزی وارد شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ ارزش ۱۱۹ درصد و به لحاظ وزنی ۲۷درصد افزایش داشته است .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: انواع ماشین آلات و مواد اولیه خط تولید عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی از ۳۷ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، امارات، اکوادور، چک، هند، آلمان به این استان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار