رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی گفت: کمبود تولید سیمان دراستان مربوط به قطعی برق کارخانجات می باشد و با برطرف شدن این موضوع در چند روز آینده مشکل کمبود سیمان حل میشود.
کد خبر: ۹۷۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 18 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری کرهرودی افزود: باتوجه به اینکه صنایع سیمانی و فولادی از جمله صنایع پرمصرف برق هستند برای این دو رسته تولیدی تصمیمات کشوری خاص گرفته شده و با ترمیم تولید در ده روز آینده کمبود سیمان در بازار جبران خواهد شد .
وی یادآورشد: با توجه به افزایش دما و نیاز بخش خانوار و جلوگیری از قطعی برق منازل خانگی مقداری از برق صنایع پرمصرف به بخش شهری اختصاص داده شد تا مردم آسایش بیشتری داشته باشند و بهمین علت تولید کارخانجات سیمان هم کاهش پیدا کرد و این کاهش هم با توجه به کاهش تدریجی دما و خنک شدن نسبی دما نسبت به روزهای گذشته و تامین برق مورد نیاز کارخانجات سیمان روال عادی تولید در روزهای آتی دنبال شده و کمبود سیمان جبران خواهد شد .
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی در خصوص ترمیم تولید سیمان در روزهای آتی نیز گفت: باتوجه به توافق صورت گرفته میان وزارت صمت و نیرو مقررشده است تا دراین ایام کارخانجات سیمان در شیفت شب فعال باشند و از ظرفیت طبیعی برق خود بهره برده و ظرفیت تولیدت خود را درشیفت شب افزایش دهند و پس از گذر ازاین پیک مصرف در ده روز آینده کارخانجات سیمان به روال عادی تولید خود بازگردند و آرامش در بازار حکمفرما شود.
جعفری کرهرودی افزود:هماهنگی های لازم با کارخانجات سیمان صورت گرفته تا بیشترین ظرفیت خود را به پروژه های عمرانی و ساختمانی اختصاص دهند تاکمبود چند روز اخیر و توقف پروژه های عمرانی و ساخت و ساز مرتفع شود.
وی در خصوص بحث افزایش قیمت سیمان نیز گفت: در حال حاضر دو کارخانه تولید سیمان در استان مرکزی فعال بوده و بحث قیمت سیمان بصورت ابلاغی از سوی دولت نبوده و عرضه و تقاضا در بازار قیمت این کالا را تعیین میکند و از چندی پیش قیمت سیمان به قیمت ارائه شده در بورس وابسته شد و شرکتهای سیمانی قیمت عرضه سیمان را در بورس کشف کرده و همان قیمت را اعلام میکنند .
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی ادامه داد: با توجه به فصل ساخت و سازها و بالابودن تقاضا برای سیمان و پایین بودن عرضه قیمت سیمان در بازار دچار تغییراتی شده که با افزایش تولید این مشکل نیز مرتفع خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار