رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر امسال با هدف توسعه زراعت چوب در نهالستان اراک تولید شد.
کد خبر: ۹۷۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 17 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی محسن چقایی افزود: این نهال‌ها در اراضی کشاورزی شهرستان‌های شازند، خمین و خنداب استان مرکزی که از آب مناسب برخوردار هستند، کشت شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان برای نوبت جدید زراعت چوب می‌توانند به منظور بهره‌مندی از نهال‌ها فصل پاییز به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان مرکزی مراجعه کنند و در صورت دارا بودن آب مناسب و عقد قرارداد، نهال‌ها اسفندماه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره  جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر نیز سال گذشته در راستای توسعه زراعت چوب در اراضی کشاورزی پس از عقد قرارداد و انجام کارکارشناسی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

چقایی، توسعه زراعت چوب در اراضی ملی استان مرکزی را از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز آبی نهال صنوبر و کمبود آب در اراضی ملی، دریافت پساب فاضلاب از تصفیه‌خانه شهرستان اراک برای کشت این نهال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: پیگیری لازم در راستای دریافت پساب فاضلاب و توسعه زراعت چوب در استان مرکزی و شهر اراک با دستگاه‌های مربوطه انجام شده‌ است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار