دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت : رسیدگی های قضایی و اقدامات پیشگیرانه و برخوردهای جدی و قاطعانه با جرایم زیست محیطی از اولویت های مهم دادستانی اراک است.
کد خبر: ۹۷۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 14 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی دادستان عمومی و انقلاب اراک در اولین جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در سال جاری افزود: دستگاه قضا در بعد صیانت از حقوق عامه و رسیدگی قضائی و حقوقی در راستای حمایت از محیط زیست، خود را مکلف می‌داند و پرونده‌های محیط زیست به صورت فوق العاده رسیدگی می‌شود
دکترقربانی یادآورشد: با عنایت به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌ زیست توسط رهبر معظم انقلاب، مجموعه دادگستری با تمام جدیت و توان، حقوق زیست محیطی عامه مردم را پیگیری می‌کند.
وی یادآورشد: تمامی قوانین و مقررات محیط زیستی لازم الاجراست و تمامی پرونده های زیست محیطی باید از ابتدا تا انتها مدیریت قانونی شود.
دکترقربانی با تاکید بر اینکه در برخی موارد مشکل اعمال ضمانت اجرایی قانون است افزود : محیط زیست می تواند به عنوان شاکی خصوصی به پرونده ها و تخلفات زیست محیطی ورود کند و سازمانهای مردم نهاد میتوانند در این خصوص یاریگر دستگاه قضا و سایر دستگاههای مسئول باشند.
وی ادامه داد: دستگاه قضا در حوزه حمايت هاي قانوني با توجه به اختيارات و تكاليف ، آماده حمايت هاي لازم قانوني از محيط زيست براي انجام وظايف قانوني است و محیط زیست مکلف است در بحث تولید آلاینده های زیست محیطی با مدیرانی که به تکالیف قانونی خود عمل نمی کنند برخورد کند.
دادستان عمومی و انقلاب اراک افزود: اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از سایر اراضی مورد طمع افراد سودجو است و پرونده‌های متعددی در سطح کشور علیه متجاوزان تشکیل شده است و ضرورت توجه به جلوگیری از تعارضات در اراضی تحت مدیریت سازمان محیط زیست با نگاه ویژه و حساسیت خاص دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار