مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شرایط ناسالم آلودگی هوا که از ساعت ۲۰ دیشب با افزایش چند برابری آلاینده‌ها همراه شده، موجب تعطیلی فعالیت‌های عمرانی در روز جاری ( چهارشنبه)شد.
کد خبر: ۹۷۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 14 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی " رضا میرزائی " افزود: با شدت گرفتن آلودگی هوا و شرایط بسیار ناسالم، کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای اراک ساعت ۲۳ دیشب (سه‌شنبه) به ریاست استاندار مرکزی تشکیل شد که مصوباتی در پی داشت.
وی یادآورشد: کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک صبح دیروز برگزار شده بود اما به دلیل اهمیت موضوع و شرایطی که آلاینده‌های هوا از ساعت ۲۰ در این شهر ایجاد کردند، این نشست اضطراری برگزار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: محیط زیست موظف است از فعالیت واحدهای آلاینده و دستگاه‌هایی که باعث ایجاد آلودگی می‌شوند جلوگیری کند.
میرزایی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل است و نیاز به اتخاذ تصمیم در این راستا نبود اما نیاز است افراد از هرگونه تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند و هیچ گونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز و اماکن ورزشی انجام نشود.
وی تاکید کرد: مردم عادی و البته بیماران قلبی و ریوی اراک به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند و از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: به همه گروه‌ها از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی تاکید می‌شود، از تردد غیرضروری پرهیز کنند زیرا سلامت آنها در معرض خطر است.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار