رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: اراضی اطراف محوطه تاريخي تپه عمارت روستای عمارت در این شهرستان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۹۷۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 13 July 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محمد اتابکی افزود: این محدوده در طول سال‌های گذشته توسط همسایگان مجاور تپه به صورت غیر قانونی و بدون اخذ مجوز در اراضی اين تپه تاريخی ساخت وساز غير مجاز و درختکاری و با فنس‌کشی تملک شخصی شده بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند یادآورشد: به رغم اخطار قانونی و بی‌توجهی متخلفین، پس از سه سال پیگیرهای مداوم با دستور مراجع قضايی، رفع تصرف از محوطه تپه تاریخی انجام شد.
اين مقام مسئول اظهار داشت: نيروهای يگان حفاظت اداره كل ميراث‌فرهنگی بر حسب وظيفه خود به صورت شبانه‌روزی مشغول حراست و حفاظت از آثار و ابنيه تاريخی استان هستند و با تعامل و جديتی كه در سيستم قضايی وجود دارد قطعا در مقابل تخريب گران آثار تاريخی با تمام قوا ايستادگی خواهيم كرد و اجازه هيچ‌گونه تعرض را به اين آثار نخواهيم داد.
او از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اين خصوص مراتب را با شماره تماس ۰۸۶۳۳۲۵۸۰۴۱
مركز پاسخگويی يگان حفاظت اداره كل ميراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و يا ادارات ميراث‌فرهنگی شهرستان‌های مربوطه اطلاع دهند.
طبق اسناد، محوطه تاريخی عمارت محل سكونت مردمانی در دوره پيش از تاريخ و دوران قبل از اسلام بوده است.
اين محوطه تاریخی در تاریخ ۱۰ / ۱۰ / ۱۳۸۱ به شماره ۶۵۹۹
در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار