رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بالاخره وزارت بهداشت، اجازه تاسیس و فعالیت دانشکده داروسازی را صادر کرد.
کد خبر: ۹۷۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 13 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: پس از تلاش فراوان و نامه نگاری اجازه فعالیت این دانشکده در اراک و زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک اخذ شد.
وی از تلاش های دکتر آشتیانی قدردانی کرد و گفت: بسیاری از استان ها و دانشگاه ها به دنبال دریافت امتیاز و اخذ تاییدیه آن از وزارت بهداشت بودند، که خوشبختانه این امکان به دانشگاه علوم پزشکی اراک سپرده شد.
وی تاکید کرد: فعالیت این دانشکده و اخذ تاییدیه فعالیت آن، نقش زیادی در توسعه و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی اراک و ارتقاء سطح کیفی آن دارد.
دکتر جمالیان ادامه داد: این دانشکده با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اراک فعالیت خواهد کرد، به طوری که تامین فضا و ساختمان مورد نظر به عهده دانشگاه آزاد و هیئت علمی و اساتید آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: در مرحله اول جذب دانشجو برای دانشکده، امکان تحصیل برای دانشجوهای خارجی فراهم شده و قبولی از طریق کنکور برای دانشجوهای ایرانی در حال حاضر میسر نیست.
وی همچنین به انتقال کامل کارخانه باریج اسانس استان و نظارت بیشتر بر روی آن اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های معاونت غذا و دارو و شخص دکتر علیمرادیان، این کارخانه که در حوزه داروهای گیاهی فعالیت می کند و پیش از این زیر نظر استان اصفهان بود به استان مرکزی ملحق شد.
وی تاکید کرد: این واحد صنعتی پتانسیل زیادی در تولید داروهای گیاهی دارد و امیدمی رود با ملحق شدن آن به استان مرکزی ظرفیت کمی و کیفی داروهای گیاهی استان مرکزی نیز ارتقا یابد.
دکتر جمالیان گفت: فعالیت چندین واحد صنعتی تولید داروهای گیاهی در اراک و ساوه، زمینه را برای فعالیت پرقدرت دانشکده تازه تاسیس داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی اراک فراهم خواهد کرد.
وی گفت: دانشگاه موظف شده تا قبل از پذیرش دانشجو، حداقل دو نفر هیات علمی در هر مرکز از گروه های آموزشی اصلی داروسازی که شامل فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماگوگنوری، داروسازی بالینی و سم شناسی جذب کند که امیدمی رود به منظور راه اندازی و آغاز به کار هر چه سریعتر این دانشکده، تمام موانع و چالش های پیش رو هر چه سریعتر برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار