رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای ایمن کردن جمعیت استان مرکزی در برابر کرونا حداقل ۷۰ درصد از جمعیت استان معادل ۸۰۰ هزار نفر باید واکسینه شوند.
کد خبر: ۹۷۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 13 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: اگر حدود دو سوم، معادل ۷۰ درصد جمعیت استان مرکزی واکسینه شوند، می‌توان گفت که ایمنی مناسب فراهم شده و امکان برداشتن برخی از محدودیت‌ها در مراکز تجمعی وجود خواهد داشت.
وی یادآورشد: بر این اساس حداقل به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن نیاز است.
وی با اشاره به انجام واکسیناسیون افراد ۶۸ تا ۷۰ ساله از روز گذشته در استان مرکزی، گفت: علاوه بر واکسیناسیون افراد بالای ۶۸ سال، برای افرادی که باید دُز دوم واکسن را دریافت کنند نیز طبق برنامه زمان بندی با مراجعه به مراکز از پیش تعیین شده، واکسیناسیون انجام خواهد شد؛ از ابتدای واکسیناسیون در استان مرکزی تاکنون افزون بر ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان در دو نوبت واکسینه شده‌ و دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند.
دکتر جمالیان ادامه داد: با ورود واکسن سینوفارم چین و کوبرکت به استان، روند واکسیناسیون تسریع می‌یابد و انتخاب نوع واکسن سینوفارم چین یا کوبرکت ایرانی به انتخاب مردم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت ندهند و پیک پنجم کرونا را جدی نگیرند به مراتب روزهای سخت‌تری را پیش رو خواهیم داشت، در حال حاضر استان مرکزی از وضعیت خوبی از نظر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخوردار نیست و احتمال افزایش آمار بستری و فوت شدگان طی هفته‌های آینده وجود دارد.
وی یادآور شد: با توجه به وضعیت کنونی و افزوده شدن شهرستان‌های قرمز و نارنجی، باید مردم جدی‌تر و هوشیارانه‌تر از قبل در مراودات و فعالیت‌های اجتماعی خود نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مراسم پرازدحام و مسافرت غیرضروری بپرهیزند.
وی تاکید کرد: متاسفانه همچنان مراسم عروسی و دورهمی‌های خانوادگی و کلاس‌های آموزشی حتی در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار می‌شود و ارگان‌هایی که باید بر فعالیت مراکز تجمعی در شرایط قرمز و نارنجی نظارت داشته باشند در انجام ماموریت های محوله کوتاهی می‌کنند.
دکتر جمالیان گفت: با افزایش شهرهای قرمز به سه شهر و مشاهده‌ نوع دلتا کرونا در استان که قدرت سرایت آن چندین برابر بیشتر است، لزوم پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی توسط مردم و استفاده از ماسک حتی با گرم شدن هوا دوچندان می‌شود، همچنین مردم باید از حضور در مجالس شادی و عزا پرهیز کرده و در صورت ضرورت برای حضور در تجمعات حتما فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار