انتقال مشاغل مزاحم از شهرهای استان مرکزی به شهرک‌های صنعتی به کندی پیش می‌رود.
کد خبر: ۹۷۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 13 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی، استان مرکزی از نظر شاخص‌های توسعه یافتگی در شهرک‌های صنعتی جایگاه خوبی دارد و در زمینه صنایع کوچک و استقرار شهرک‌های صنعتی در وضعیت مطلوب قرار دارد و به لحاظ تعداد و مساحت زمین‌های در اختیار موفق به کسب رتبه نخست در کشور شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، در این استان ۱۷ شهرک صنعتی و ۱۶ ناحیه صنعتی وجود دارد و زمین‌های در اختیار این شهرک‌ها نیز ۱۲ هزار ۵۰۰ هکتار است.

طیب میرزایی گفت: شهرک‌های صنعتی استان مرکزی شامل ایبک آباد، آستانه، آشتیان، اراک، پتروشیمی، خمین، خیرآباد، دلیجان، زاویه، زرندیه، ساوه، غرق آباد، فرمهین، کمیجان، مامونیه، محلات و نوبران است. نواحی صنعتی این استان هم در خنجین، سمقاور، تفرش، خرمدشت، خنداب، راونج، گرکان، میلاجرد، نراق، ورین و نهرمیان مستقر است و ۵ ناحیه صنعتی به نام شهیدان بابایی، نخجیروان، سعیدی، فروزان و پرندک است.

در خصوص انتقال واحدهای صنعتی و مزاحم به شهرک‌های صنعتی استان مرکزی مشکلات جدی وجود دارد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان معتقد است که باید شهرک‌های تخصصی برای انتقال مشاغل مزاحم از شهرها احداث شود و در این زمینه اصناف و استانداری باید کمک کنند.

میرزایی در مورد فعالیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ایام شیوع کرونا گفت: شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در زمان شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار