معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای جلوگیری از تخلفات حوزه طب سنتی و حفظ سلامت مردم، راه اندازی سلامتکده طب سنتی ضروری است.
کد خبر: ۹۷۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 23 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: دغدغه ما در طب سنتی جلوگیری از تخلفات موجود در این صنف، از جمله دخالت در امور پزشکی و تجویزهای نابجا و نیز حفظ سلامت مردم است.
وی یادآورشد: متأسفانه شرایط و ضوابطی اعم از محل، نیروی انسانی و ... در ایجاد سلامتکده طب سنتی وجود دارد که تأسیس و راه اندازی آن را با مشکل مواجه می کند.
وی تاکید کرد: خوشبخانه در جلسه ای که با معاونت آموزشی و درمان برگزار شد مقرر شد تا در مدت زمان کوتاهی این مشکلات را برطرف و بتوانیم در ماه آینده این سلامتکده را راه اندازی کنیم.
دکتر علیمرادیان افزود: در صورتی که طب سنتی ایرانی و توسط افراد باتجربه و مجاز به ارائه خدمات درمانی بکار گرفته شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با انتقاد از اینکه هر کسی به خود اجازه کار در این حوزه را می‌دهد و با شرکت در یک دوره کوتاه مدت آموزشی، چه مجاز و چه غیرمجاز، شروع به نسخه پیچی برای آحاد مردم می‌کند، ادامه داد: در این صورت است که باید منتظر عواقب ناخوشایندی در زمینه سلامت مردم بود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه سوء استفاده در زمینه طب سنتی بسیار گسترده شده و افراد بسیاری بدون هیچ تخصص، تجربه و مدرک معتبر علمی به ویزیت و پیچیدن رایگان نسخه‌های چند هزار تومانی برای مردم پرداخته و بیماران را با کیسه‌ای از داروها که اصلاً معلوم نیست از چه موادی و در چه شرایطی تهیه شده‌اند راهی می‌کنند، یادآور شد: این افراد در برخی عطاری‌ها، منازل شخصی و یا حتی بعضا در مراکزی تحت عنوان مطب و... فعالیت می‌کنند و برخی از آنها حتی بعنوان پزشک شناخته شده و برخی دیگر هم با ایجاد دید منفی نسبت به پزشکان و طب رایج سعی در جلب مشتریان خود دارند که به نظر می‌رسد آحاد مردم باید بیشتر در مورد مسائل مربوط به سلامتشان حساس باشند و فریب این تبلیغات را نخورند.
وی گفت: مسئله مهم دیگر ویزیت و نسخه پیچی اینترنتی است که متاسفانه شبکه‌های مجازی، کانال‌ها و گروه‌های زیادی به دلیل سود فراوان حاصل از فروش داروهای گیاهی راه‌اندازی شده و بدون حتی دیدن بیمار فقط براساس نام بیمار یا توضیحی ناقص برای مردم نسخه می‌پیچند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار