رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: سنجش ۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه و پیش دبستانی در این استان روز شنبه ۵ تیرماه آغاز می شود.
کد خبر: ۹۷۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 23 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمود عسکری افزود: در قالب این طرح ۲۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه و ۱۲ هزار نوآموز بدو ورود به دوره پیش دبستانی امسال از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت‌های ویژه مورد ارزیابی قرار می گیرند، همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون از سوی مراقب سلامت صورت می‌پذیرد.
وی ادامه داد: سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه و پیش دبستانی در این استان تا پایان شهریورماه ادامه می یابد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: ۲۱ پایگاه شامل ۲۰پایگاه الف و ب و یک پایگاه تخصصی در اراک وظیفه سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه و دوره پیش دبستانی در این استان را برعهده دارند.
عسکری افزود: ۳۳ نوآموز به‌صورت روزانه در پایگاه الف و ۲۲ نوآموز در پایگاه ب استان مرکزی برای ورود به مدرسه و دوره پیش دبستانی مورد سنجش و معاینه قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: مدارک لازم برای انجام سنجش در پایگاه‌ها اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳در ۴، مبلغ ۵۰ هزار تومان صرفا از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی است.
عسکری ادامه داد: والدین نوآموزان برای انجام طرح سنجش بعد از ثبت نام اولیه باید نوبت گیری و طبق این نوبت به مراکز سنجش مراجعه کنند، امسال با توجه به الکترونیکی شدن ثبت نام‌ها سامانه نوبت‌گیری سنجش نیز به سامانه سیدا متصل می‌شود.
وی از شهروندان خواست از ایجاد استرس و نگرانی در نوآموزان خودداری کرده و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تنها یکی از والدین برای انجام سنجش نوآموزان به پایگاه‌های سنجش آموزش و پرورش استان مرکزی مراجعه کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: والدین در هنگام مراجعه به پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه و دوره پیش دبستانی مدارکی شامل شناسنامه کودک، شناسنامه پدر و مادر، یک قطعه عکس سه در چهار و کار واکسن کودک را همراه داشته‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار