فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت:فردی که با استفاده از اپليکيشن رسيد ساز جعلي اقدام به کلاهبرداري از کاربران سایت دیوار می کرد، در عملیات ماموران انتظامی شهرستان اراك شناسایی ، دستگیر و ۲۰ فقره کلاهبرداری از او کشف شد.
کد خبر: ۹۷۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 23 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "امیرمختاری" افزود : با اعلام گزارش هايي از چندين مورد كلاهبرداري از طريق ارائه رسید جعلی از چند شهروند اراك، رسيدگي به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان اراک قرار گرفت.
این مقام انتظامی یادآورشد: در تحقیقات اولیه از مالباختگان، مشخص شد پس از درج آگهي فروش لپ تاپ و دیگر تجهیزات رایانه ای در سايت ديوار، شخصي به عنوان خريدار با فروشندگان کالا تماس گرفته و درخواست ارسال کالا به آدرس اعلامی و شماره حساب برای واريز وجه مي کرده است که آنها با مراجعه به محل اعلام شده از سوی کلاهبردار و تحویل دادن کالا، پس از مشاهده رسید واريز وجه، محل را ترک کرده و پس از چند روز متوجه می شدند که هیچ وجهی به حسابشان واریز نشده و رسيدهايي ارائه شده به آنان جعلي است.
وی اظهار داشت: پس از انجام اقدامات پلیسی هوشمندانه و جستجوهای ویژه در فضای سایبری، ماموران انتظامی کلانتری۱۷ قائم شهرستان اراک،ردپای فرد کلاهبردار را درشهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اراک یادآورشد: فرد مذکور که داری سوابق کیفری مختلف بود، پس از مشاهده مستندات غیر قابل انکار پلیس، چاره ای به جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام به ۲۰ فقره کلاهبرداری از طريق تهيه و ارائه رسيدهاي جعلي توسط يك برنامه موبايلي اعتراف کرد.
سرهنگ مختاری با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی افزود:با توجه به انجام کلاهبرداری های مختلف از سوی این متهم در دیگر استان های کشور، تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و افرادی که به این روش از آنها کلاهبرداری شده است، می توانند برای پیگیری پرونده خود با این پلیس مراجعه و یا با شماره تلفن۰۸۶۲۱۸۲۶۲۱۶ تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار