معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از آمادگی هنرمندان صنایع‌دستی استان برای ثبت نام اخذ نشان ملی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 23 June 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی قاسم کاظمی، افزود: ثبت نام اولیه این دوره تا پایان تیر ماه سال جاری در حوزه معاونت صنايع دستی و هنرهای سنتی و شهرستان‌ها انجام می‌شود و هنرمندان و تولیدکنندگان باید تقاضانامه مربوطه را مطابق با دستورالعمل تکمیل و آثار هنری و اطلاعات مربوط به آنها را در قالب لوح فشرده توسط شخص هنرمند و يا توليدكننده به معاونت صنایع‌دستی استان تا قبل از پايان مهلت مقرر تحویل دهند.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه افزود: ۲۹ اثر صنایع دستی استان در دوره گذشته که در سال ۹۸ برگزار شده بود موفق به اخذ نشان ملی شدند که تاکنون هنرمندان استان جمعا موفق به دریافت ۹۴ نشان ملی و ۱۰ مهر اصالت جهانی شده‌اند.
کاظمی با اشاره به اینکه کمیته داوری نشان ملی مرغوبیت کالا هر دو سال یکبار برگزار می شود افزود: جلسه اولیه کمیته داوری نشان ملی مرغوبیت و انتخاب آثار برتر صنایع دستی استان با هماهنگی وزارتخانه و با حضور نماینده و کارشناسان مربوطه از وزارتخانه برگزار خواهد شد.
او افزود: چهار معیار مواد اولیه بومی، قیمت متعارف، اصالت فرهنگی، نوآوری، قابلیت تولید انبوه و بازاریابی و دو پیش شرط احترام به ارزش‎های محیط در بکارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسئولیت اجتماعی توليدكننده از موارد مهم در قضاوت داوران براي انتخاب بهترين اثر به شمار می‌روند و هنرمندان دارای نشان ملی مرغوبیت باید برای خلق و تولید آثار هنری خود معیارها و پیش شرط لازم را رعایت کنند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای ارائه آثار و تشکیل پرونده نشان مرغوبیت کالا حداکثر تا پایان تیر ماه به معاونت صنايع‌دستی و هنرهای استان مرکزی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار