فعال سیاسی اصوالگرا گفت:نمایندگان مجلس از قدرت قانونگذاری و نظارت برخوردار هستند بنابراین نباید نظارت را وجه المصالحه بازی‌های سیاسی قرار دهند.
کد خبر: ۹۷۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 13 June 2021

 

مهندس امیررضا واعظ آشتیانی درگفتگو باخبرنگار تابناک مرکزی ، با بیان اینکه در برخی زمینه ها قوانین خوبی داریم اما کارگزاران شایسته نداریم تاکید کرد:در زمینه ها هم کارگزاران خوب داریم اما قوانین خوب نداریم و این به دولت ها بستگی دارد چرا که زمانی دولت ها تغییر میکنند متاسفانه صفر تا صد نیروی انسانی اجرایی تغییر می کند بنابراین آن جایی که قوانین می تواند دربخش اقتصادی کمک کند باید به گونه‌ای باشد که ساز و کارهای لازم برای آن فراهم باشد.
واعظ آشتیانی افزود:مهمترین ساز و کاری که می توانیم از آن یاد کنیم نیروی انسانی مجرب و آگاه است.
وی اظهارداشت: در حال حاضر مشکل اساسی ما آن است که نیروی انسانی که در برخی از ادارات هستند واقف بر قوانین نیستند و اگر هم برخی واقف هستند با موضوعات سلیقه‌ای برخورد می‌کنند و در صورتی که سلیقه ای برخورد شود نتیجه آن می شود رانت ها و رشوه خواری ،واقعیت امر آن است که نظارت را فراموش کرده ایم و برخی از نمایندگان به دنبال راهکارهایی هستند که کمکی به رفع وضعیت موجود نمی کند.
وی با بیان اینکه نظارت یکی از موضوعات مهم برای نمایندگان مجلس است یادآورشد: نمایندگان مجلس درصورتی که شفاف سازی و پاسخگویی را جزء دستور کار خود قرار دهند و از مسئولین اجرایی کشور در عرصه‌های مختلف بخواهند شفاف سازی کنند و اعتماد سازی را سرلوحه کار خود قرار دهند و پاسخگو باشند ما دچار این موضوع نمی‌شویم که بگوییم کشور دچار مشکلات اقتصادی شده است.
واعظ آشتیانی افزود: از دلایلی که با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم، عدم نظارت و دیگری سلیقه‌ای اعمال کردن برخی از کارگزاران و برخی از مدیران است.
وی گفت:زمانی که شفاف سازی نباشد این شائبه ها برای مردم ایجاد می‌شود که در پس پرده چه اتفاقاتی پنهانی در حال رخ دادن است،اعتقاد بنده بر این است که اگر حلقه نظارت مفقود شود گویای آن است که کارگزاران به خوبی عمل نکرده اند.
وی یادآورشد:اینکه آیا مصوبات مجلس کافی بوده یا ناکافی است و یا اگر هم کافی بوده به چه میزان محقق شده، متر اندازه گیری آن دست نمایندگان مجلس است.
وی افزود: پس از مطالبه از دستگاه‌های اجرایی مسئول در زمینه عملکرد در حوزه اشتغال، باید در راستای مصوبات مجلس قضاوت کنند نسبت به این اینکه مصوبات تاچه میزان پیشروی داشتند و نقص بخشی از مصوبات که پیشروی نداشته چیست و آیا نیاز به اصلاح در قوانین وجود دارد یا خیر؟

واعظ آشتیانی تاکید کرد: قوانین خوبی در حوزه های مختلف داریم اما مجریان چالش برانگیزند.
وی افزود: در مبحث افزایش جمعیت برای کمک به خانوارهایی که میخواهند فرزند سوم را بیاورند اقداماتی انجام خواهد شد که گمان می کنم به سرنوشت وام ازدواج منجر خواهد شد، می گویند ازدواج کنید وام میدهیم،زمانیکه زوجین مراجعه می کنند، سیستم بانکی بهانه های مختلف می آورد، اگر کسی آشنا داشته باشد ،این مشکل رفع میشود و در غیراین صورت پاسخ می دهند، امسال بودجه تمام شده است و به سال آینده موکول می کنند.
وی اظهارداشت: زمانیکه میگوییم وام ازدواج می دهیم به معنای آن است که پس از مراجعه زوجین به بانک کمتر از یک هفته باید وام ازدواج آنها بر اساس قوانین پرداخت شود و این خوب نیست که همه به دنبال یک نفر خاص بگردند تا کارشان انجام شود، در زمینه افزایش جمعیت هم این تشویقی که قرار داده‌اند مجلس باید نظارت کند و از دولت درباره اجرا وعملیاتی شدن این طرح ونتیجه آن پاسخ بخواهد.
واعظ آشتیانی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس درباره سیاست های تشویقی افزایش جمعیت ومیزان وام وتسهیلات پرداختی از دولت گزارش دریافت کنند گفت: در حال حاضر کشور چین با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت برای فرزند سوم پاداش در نظر میگیرد بنابراین باید سیاست های تشویقی برای افزایش جمعیت در کشور لحاظ شود.
وی با بیان اینکه افزایش جمعیت
مانند گذشته یک تهدید نیست بلکه به یک فرصت تبدیل شده است افزود: این فرصت باعث شده است که برخی از کشورها با کثرت جمعیت به یک غول اقتصادی تبدیل شوند.
وی یادآورشد:قانون زمانی ارزشمند است که به درستی اجرا شود و مجلس بر آن نظارت داشته باشد.

واعظ آشتیانی با اشاره به ویژگی های شهرستان تفرش گفت:تفرش شهری زیباست که در یک بن بست قرار گرفته و عده‌ای تصور می کنند به دلیل قرار گرفتن این شهر در بن بست نمی‌شود برای آن کاری انجام داد.
وی افزود:در صورتی که بدانیم هر تهدیدی یک فرصت‌هایی در کنار خود دارد و نیازمند خردمندی، هوش و استعداد است، شهرستان تفرش که یک شهر با ظرفیت بر مبنای پایه علمی و دارای مردم کارآمد و کوشاست و در عین حال نیروهایی در حوزه های مختلف دارد.
وی ادامه داد:می توان از این ظرفیت ها به خوبی در کمیسیون هایی که در این شهرها ایجاد می شود، استفاده کنیم و با حضور افرادی که با دانش و تجربه خاص در این کمیسیون ها شرکت می کنند ظرفیت های شهرتفرش را هویدا کنیم.
واعظ آشتیانی درباره ویژگیهای شهرستان آشتیان هم گفت: آشتیان شهری است که با ارتفاع بسیار خوب از سطح دریا در جایگاهی قرار گرفته که بسیار ارزنده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار