مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:حفظ محیط زیست بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه ای همگانی است .
کد خبر: ۹۷۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 13 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزایی در نشست هم اندیشی با سمن های محیط زیستی استان بر نقش موثر سمن ها در حفظ و فرهنگ سازی زیست محیط تاکید کرد.
وی با تببین عملکرد اداره کل در حوزه های مختلف زیست محیطی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: صیانت از این نعمت خدادادی با امکانات محدود سازمان به طور صددرصد امکان پذیر نیست و تلاش همه دوست داران محیط زیست بالاخص تشکل های مردم نهادی که در این عرصه فعالیت می کنند را می طلبد.
وی در ادامه با مهم دانستن فعالیت‌ تشکل‌های زیست محیطی و تاثیرگذاری مستقیم این تشکل‌ها در رشد و ترویج فرهنگ زیست محیطی اقشار مختلف یادآورشد: متاسفانه امروز محیط‌ زیست در حوزه‌های مختلف مورد تهدید قرار گرفته که باید برای رفع این دغدغه‌ها از همه ظرفیت‌های دستگاههای اجرایی، تشکل‌های زیست محیطی و مردم استفاده کرد.
میرزائی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند استان مرکزی گفت: اولین سایت ایزوله پسماندهای پزشکی استان با تاکیدات کارگروه پسماند به مرحله بهره برداری رسید و تمامی پسماندها از مبدا تا مقصد در استان مورد کنترل و نظارت قرار میگیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به طرح ابتکاری استان در پاکسازی حاشیه های جاده ها ازپسماندها و انواع پلاستیک در سال گذشته اشاره کرد وافزود:در این طرح ۱۴۰۰کیلومتر ار جاده های استان پاکسازی و ۵۰۰ تن زباله جمع آوری شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه امسال هم از ۲ اردیبهشت همزمان با روز زمین پاک این طرح با حمایت دوستداران محیط زیست و صنایع استان ادامه پیدا کرد .
وی درباره وضعیت آلایندگی هوای اراک در سال گذشته اظهار داشت : اگر از آلودگی ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند که به علت شرایط خاص کشور صورت گرفت ، بگذریم ، هوای اراک در سال گذشته یکروز ناسالم برای تمامی گروهها، ۵۴ روز ناسالم برای گروههای حساس ، ۴۷ روز هوای پاک و ۲۶۴ روز قابل قبول را داشته است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از افزایش تعداد ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در استان خبر داد داد و گفت: در سال گذشته با راه اندازی ۶ ایستگاه جدید تعداد ایستگاهها به ۱۲ ایستگاه در استان افزایش یافت .
وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرما و خشکسالی ، عملیات آبرسانی روزانه به وحوش و گونه‌های جانوری مناطق تحت حفاظت این اداره کل در استان توسط تانکر آغاز شده و روزانه در حدود ۲۰ هزار لیتر آب از طریق تانکرآبرسان به مناطق تحت حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منتقل شده و توزیع می‌شود.
میرزائی همچنین با اشاره به مرمت و ضدعفونی آبشخورهای حیات وحش در مناطق حفاظت شده اظهار داشت: مخازن آب ۳۶۰ متر مکعبی پارک ملی هفتاد قله اراک نیز به مناسبت هفته محیط زیست به بهره‌برداری رسیده که این مهم نیز نقش موثری در تامین آب حیات وحش دارد.
در ادامه این نشست، به پرسشهای اعضای سمن ها پاسخ داده شد، و نمایندگان سازمان های مردم نهاد حاضر به بیان دیدگاهها، نقطه نظرات و دغدغه های زیست محیطی خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار