نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ،حضور آگاهانه و حماسی مردم ایران اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ را لبیک‌ به رهبر معظم انقلاب اسلامی و صیانت از حریم ولایت و قرآن دانست.
کد خبر: ۹۷۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 11 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه ملت ایران باید باحضور پرشور در انتخابات هوشیاری، بیداری، زمان‌شناسی و مسئولیت‌پذیری خود را در برابر توطئه‌های دشمنان به منصه‌ظهور بگذارند افزود: حضور مدبرانه اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب افراد اصلح و پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، زمینه‌ساز توسعه همه جانبه میهن اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادطاورشد: حضور پرشور مردم در این انتخابات نشان دهنده بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت است و پیام مردم ایران به دنیا در این انتخابات این است که روی مواضع اصولی خود ایستاده و از مسیری که امام راحل از سال ۴۲ برایشان ترسیم کرده است خارج نمی‌شوند.
وی اظهارداشت: از همه کسانی که واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند دعوت می‌شود تا با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای و انتخاب کسانی که افکار و عقاید آنان در مسیر مصالح و منافع ملی و حفظ استقلال کشور و تقویت اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارد، دین خود را با نسبت به امام راحل و شهیدان گران‌سنگ ادا کنند.
امام جمعه اراک افزود: مردم وظیفه دارند با حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد، شایسته‌ترین، اخلاق‌مندترین، باتقواترین و بابرنامه‌ترین افراد را برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.
وی گفت: رعایت اخلاق و تقوا باید ملاک ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری و شوراها باشد، در کشورهای غربی مانند آمریکا و اسرائیل ملاک اصلی انتخاب به هر قیمت است اما در کشور ما ملاک اصلی رعایت موازین اخلاقی و اسلامی است و افراد وظیفه دارند در تبلیغات از تخریب یکدیگر پرهیز و میدان رقابت را به یک جریان سازنده و آگاه‌سازی برای انتخاب بهترین‌ها تبدیل کنند.
وی ادامه داد: قانون بدرستی و خیلی شفاف وظایف تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری را مشخص کرده و هر فرد در هر مقامی که است باید با جدیت پایبند به قانون و مقررات انتخابات باشد و زمینه را برای برگزاری حماسه پرشور سیاسی فراهم کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: انتخابات نباید به میدان تخریب، توهین و تهمت افراد به یکدیگر تبدیل شود، داوطلبان شرکت در انتخابات باید اخلاق و رفتار انتخاباتی را رعایت کرده و تبلیغات خود را بر اساس شئونات اسلامی و انقلابی انجام داده و از تخریب پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان در نظام اسلامی امانت‌دار امور و خادم مردم هستند گفت: فردی که به‌عنوان رئیس جمهوری انتخاب می‌شود و کسانی که به کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا تکیه می‌زنند باید از تخصص و کارآیی بالا برای سامان معضلات فعلی برخوردار باشند و بتوانند برای بهبود بنیه اقتصادی کشور و معیشت مردم گام موثری بردارند.
وی اظهارداشت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای آشنایی با معارف اهل بیت (ع) و بهره‌مندی از این سفره نورانی است.
امام جمعه اراک افزود: تبیین و آشکار کردن زوایای پنهان تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ، به عنوان منشا کرامات و الطاف الهی و چراغ راه و مشعل فروزان در دهه کرامت ضروری است.
وی یادآورشد:کمبود منابع آبی یکی از مهمترین مشکلات کشور است بنابراین رئیس جمهوری آینده باید نسبت به حل این مشکل برنامه‌های کاربردی داشته باشد چراکه بر اساس آمارها و گزارش‌های موجود میزان بارندگی در فصل زراعی گذشته ۵۲ درصد کمتر از میانگین سال‌های قبل است و از سویی ۱۵ درصد منابع آبی سدها نیز برای تامین نیاز نیروگاه‌های تولید برق اختصاص می‌یابد، بنابراین بهترین راه برای عبور از این شرایط صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار