فردی که با چک های مسروقه از فروشندگان قطعات و تجهیزات رایانه ای در سایت دیوار کلاهبرداری می کرد، دستگیر و به ۱۰ فقره کلاهبرداری در شهرستان های مشهد، بندر انزلي، لاهيجان، آران و بيدگل، قزوين و اراک اعتراف کرد.
کد خبر: ۹۷۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 10 June 2021


به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ کارآگاه "کامیار چهری" افزود: چندی پیش گزارش هایی از کلاهبرداری از چند شهروند اراکی به پلیس آگاهی استان اعلام شد و تیمی از ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری بررسی تخصصی این پرونده ها را آغاز کردند.
وی یادآورشد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، مشخص شد که تمامی شاکیان، کالاهایی شامل قطعات و تجهیزات رایانه ای را در سایت دیوار برای فروش بارگزاری کرده بودند، که فردی تحت عنوان نماینده یک شرکت کامپیوتری با آنها تماس گرفته و در قبال خرید کالا، به این افراد چک هایی ارائه داده است.
این مقام انتظامی اضافه کرد: بعد از مدتی این افراد که برای وصول چک، به شعبه بانکی مربوطه مراجعه می کنند و متوجه می شوند که چک ها مسروقه و فاقد اعتبار است.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی اظهار داشت: در فرایند رسیدگی به این پرونده ها مشخص شد که در دیگر استان های کشور نیز به این روش کلاهبرداری های مشابه انجام شده است.
کارآگاه چهری یادآورشد: سرانجام با اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس استان، فرد کلاهبردار شناسایی و زمانی که برای انجام کلاهبرداری دیگری در شهرستان اراک حضور یافته بود، در حین خرید دستگیر شد.
وی ادامه داد: در اعترافات فرد دستگیر شده مشخص شد که این شخص با تهیه چک های مسروقه و با پرسه زنی در سایت دیوار، سوژه های خود را انتخاب و با سفر به شهر محل سکونت این افراد، با ارائه چک های سرقت شده، از آنان کلاهبرداری می کرده است.
این مقام انتظامی گفت: فرد دستگیر شده تا کنون به ۱۰ فقره کلاهبرداری در شهرستان های های مشهد، بندر انزلي، لاهيجان، آران و بيدگل، قزوين و اراک به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با بیان ادامه داشتن تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس در این پرونده خاطر نشان کرد: افرادی که بدین روش از آنها کلاهبرداری شده است، می توانند برای پیگیری پرونده خود با پلیس آگاهی استان مرکزی به شماره تلفن۰۸۶۲۶۲۱۶ تماس داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار