رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گردهمایی‌های انتخاباتی بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن سربسته و با جمعیت بالا به طور حتم، در تیرماه پیک جدید بیماری را تشدید می‌کند.
کد خبر: ۹۶۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 09 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود:تاکنون اقدامات مناسبی در راستای کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ در استان صورت گرفته، اما وجود تجمعات انتخاباتی، زنگ خطر دیگری را در تیرماه در استان به صدا در می‌آورد.
وی یادآورشد: اکنون وضعیت بیماری در استان تا حدودی سیر نزولی دارد، اما این وضعیت شکننده است و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این برهه زمانی از سوی اقشار مختلف مردم بسیار ضروری است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به یک روز بدون فوتی، بعد از ماه ها چشم انتظاری و شناسایی ۱۴۸ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۱۴۸ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۶۱۴۶۲ نفر رسیده است.
وی افزود: از تعداد ۱۴۸ مورد جدید در استان ۲۸ نفر از بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.
وی تاکید کرد: ۱۲۰ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.
دکتر جمالیان افزود: خوشبختانه بعد از ماه ها در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که بر این اساس تعداد فوتی ها همان ۲۱۳۲ نفر می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار