با آغاز هفته محیط زیست و با حضورمدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست و هیئت همراه از چندین طرح عمرانی در حال اجرا در پارک ملی هفتاد قله بازدید به عمل آمد.
کد خبر: ۹۶۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 08 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، " داود چراغی " مدیرکل حراست سازمان محیط زیست با حضور در جمع صمیمی همکاران و محیط بان با تبریک هفته محیط زیست و پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان محیط زیست از تلاش ارزشمند محیط بانان که با حداقل امکانات و بهره مندی مادی، از امانت نسل های آتی حفاظت و حراست می کنند قدردانی کرد و کار محیط بانی را از افتخارآمیز ترین خدمات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.
"چراغی " با اشاره به شعار روزجهانی محیط زیست با عنوان " نیم قرن حفاظت از زیست بوم ها، بازنگری ،نوسازی ، بازسازی" این روز را فرصتی برای افزایش آگاهی انسانها در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست خواند و افزود: ما انسانها بايد تصميم بگيريم تغييراتي در سبك زندگي خود ايجاد كنيم تا بتوانيم نظم را دوباره به طبيعت برگردانيم.
وی با قدردانی از مدیر کل محیط زیست مرکزی برای ساخت پاسگاههای محیط بانی مجهز و با امکانات مناسب در مناطق حفاظت شده و طرحهای عمرانی اجرا شده در این منطقه ، بر لزوم نگهداری از این فضاها و امکانات تاکید کردو به روز رسانی تجهیزات محیط بانان را در کاهش جرایم زیست محیطی موثر دانست و گفت:سازمان حفاظت محیط زیست تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها بالاخص در حوزه یگان حفاظت به کار خواهد بست.
" رضا میرزائی " مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این بازدید میدانی گفت: با توجه به کم آبی وشروع فصل گرم سال و خشک شدن چشمه های طبیعی در طبیعت، حیات وحش برای رفع نیاز خود مجبور می‌شوند برای پیدا کردن آب در جستجو و تکاپو باشد و در این راه با خطرات مختلفی همچون نزدیک شدن به سکونت‌گاه های انسانی و احتمال شکار، عبور از جاده‌ها و برخورد با خودروها و... مواجه می شوند، بنابراین برای رفع این معضل ، ساخت مخازن ذخیره آب با حجم ۳۶۰ متر مکعب به منظور تامین آب مورد نیاز حیات وحش در پارک ملی هفتاد قله انجام شده است.
وی با اشاره باینکه مناطق حفاظت شده ازشـریانهای حیاتی اكوسیسـتم كشور و جزو سرمایه های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی هستند از حفر کانال حفاظتی به طول ۳ کیلومتر درپارک ملی هفتاد قله خبر داد و افزود : ايجاد كمربند حفاظتي در حقيقت نوعي مرز كنترلي است که در كاهش ميزان تصرفات در اراضی ملی و زمین‌خواری بعضی افراد سود جو نقش ارزنده ای دارد.
لازم به ذکر است تجهیز مرکز تیمار حیات وحش هفتاد قله ، نصب تابلوهای هشدار دهنده در پارک ملی هفتادقله ، تجهیز و تعمیر پاسگاه سرمیحطبانی هفتاد قله از دیگر پروژه ها یی است که در این مراسم به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار