رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: بزرگترین اتفاق در پایان خردادماه سال جاری رقم می‌خورد و شعار امسال باز شاهد هستیم سیاسی نیست و اقتصادی انتخاب شده است چرا که به شایستگی تشخیص دادند که شاه کلید مشکلات کشور رونق اقتصاد، تولید و اشتغال است.
کد خبر: ۹۶۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 03 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی افزود: یکی از موارد هوشمندی‌های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) انتخاب شعارهای سال است، با انتخاب شعار امسال در واقع شعارهای سال رهبری ۲۲ ساله شد.
وی ادامه داد: این نکته را باید توجه داشت که مقام معظم رهبری نزدیک به ۱۰ سال است شعارهایی در حوزه اقتصادی برای سال انتخاب می‌کنند.
موسوی گفت:مقام معظم رهبری از سال ۸۸ شعارهایشان مبنا و مفهوم اقتصادی دارد حتی در سیاسی‌ترین سال‌ها شعار سیاسی انتخاب نکردند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: این ستاد باید با ستاد تسهیل و همه قوا در داخل و خارج از استان مشارکت و همکاری داشته باشد و باتوجه به اینکه برای قوه قضائیه وظایفی تعیین شده، باید از ظرفیت‌های استان از جمله نمایندگان مجلس استفاده شود‌.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: برای تحقق شعار سال باید حرکت و سیر مجامع صنعتی به سمت فعالیت‌های دانش بنیان باشد و پشتیبانی کامل حاکمیت و مردم ضرورت دارد که به این موضوع توجه ویژه کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: اصلاح ساختار اقتصادی، کنار گذاشتن بروکراسی اداری، مبارزه با دلالی و واسطه‌گری در حوزه صنعت، تولید و اشتغال که به ضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده است و همچنین مبارزه با قاچاق کالا از راهکارهای تحقق شعار سال هستند که با جدیت در استان پیگیری می‌شوند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اگر شعارهای مقام معظم رهبری(ادام الله ظله) اجرا شوند و روند تثبیت پایدار مسائل اقتصادی را دنبال کنیم، مشکلات اقتصادی، تورم، تحریم‌ها و غیره برطرف می‌شوند‌.
وی با اشاره به تعیین کارگروه‌های تخصصی گفت: تعیین کارگروه‌های تخصصی در اولویت است و معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان یک کارگروه متشکل از کارشناسان زبده مالیاتی، تأمین اجتماعی، قضائی، اجرایی و غیره تشکیل دهد و در این جمع خیلی از مسائلی که در این ستاد بحث می‌شود در این کارگروه، بررسی و به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: بویژه تاکید بنده است کارگروه تخصصی حقوقی در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان تشکیل شود، تا با یک نظریه متقن حقوقی و گره‌های حقوقی مباحث ستاد اقتصاد مقاومتی در این کارگروه به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهارداشت: علاوه بر این موارد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان باید کارگروه ویژه نظارتی تشکیل دهد که مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق شدن شعار سال در دستگاه خود را مورد ارزیابی و رصد قرار دهد.
وی گفت: نظارت هم می‌تواند مدیران را سرخط بیاورد و هم خطا و اشتباهات مدیران را کاهش دهد و مهمتر از همه جلوگیری از بروز فساد در دستگاه‌ها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار