معیار انتخاب مدیران؛
علی اکبر صدیف؛ معلم دلسوز و فرهیخته ساوجی که خدماتش در حوزه تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، جایگزین نبوی، مدیر سابق میراث فرهنگی ساوه؛ دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط و تخصص و تجربه در حوزه میراث فرهنگی.
کد خبر: ۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸ 02 March 2015

شهرستان ساوه، با بیش از 223 اثر تاریخی و 70 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، از جایگاه ویژه ای در میراث فرهنگی و گردشگری استان و کشور برخوردار است.

شنبه دوم اسفند و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علی اکبر صدیف به عنوان مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستانساوه معرفی شد.

حکایت همیشگی بی وفایی میزی که به کسی وفا نمی کند! مدیری رفت و دیگری آمد.

آنکه رفت؛ خدا نگهدارش.... اما آنکه آمد، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تابناک؛ علی اکبر صدیف؛ معلم دلسوز و فرهیخته ساوجی که خدماتش در حوزه تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، جایگزین نبوی، مدیر سابق میراث فرهنگی ساوه؛ دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط و تخصص و تجربه در حوزه میراث فرهنگی.

حفظ آثار باستانی و بناهای تاریخی ارزشمند شهرستان ساوه؛ و توسعه گردشگری این شهرستان نیاز به مدیری "متعهد" ، "متخصص" و "باتجربه" دارد.

علی اکبر صدیف طی سالیان خدمت صادقانه اش در کسوت معلمی، "تعهد" خود را به این آب و خاک و مردمانش اثبات نموده؛ اما آیا تخصص لازم و تجربه کافی برای مدیریت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه، را دارد؟!

امروزه گردشگری به صنعتی عظیم و سودآور تبدیل شده و سهم بسزایی در اقتصاد کشورهای جهان ایفا می کند. تا جایی که صنعت توریسم در بسیاری از کشورهای جهان و منطقه، همچون ترکیه، امارات عربی متحده و... به صنعت اول و رکن اصلی اقتصاد این کشورها تبدیل شده است.

تجربه این کشورها نشان داده؛ برنامه ریزی صحیح، مدیریت اصولی و سرمایه گذاری مناسب؛ بیابان های امارات عربی متحده را هم به مقصد گردشگران از سراسر جهان تبدیل می کند! حال آنکه کشوری چون ایران با تاریخ کهن و فرهنگ غنی و آثار باستانی ارزشمند و... جایگاه و ویژه ای می تواند داشته باشد.

*** نگاهی به سند چشم انداز توسعه بخش میراث فرهنگی وگردشگری کشور ایران در افق 1404

طبق سند چشم انداز بیست ساله کشور، صنعت گردشگری کشور باید در افق 1404 به جایگاهی برسد که "سهم ايران از شمار گردشگران جهانی از 9 صدم درصد در سال 83 به 1.5 درصد در سال 1404 افزايش يابد. يعني حدود 20 ميليون گردشگر و سهم ايران از درآمد گردشگری جهانی از 7 صدم درصد در سال 83 به 2 درصد در سال 1404 رشد يابد، به گونه‌ای كه ايران در سال 1404 سالانه قريب به 25 ميليارد دلار از محل گردشگر ورودی درآمد كسب کند."

همچنین کاهش درآمدهای نفتی کشور در سال های اخیر، بدلیل تحریم های اقتصادی، کاهش قیمت نفت و... می تواند توسعه گردشگری به عنوان صنعتی اشتغال‌زا، زود بازده و سودآور را مورد توجه دولتمردان قرار دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار