مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: یکی از الزامات توسعه پایدار این است که محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان میراث جمعی بشریت به گونه ای محافظت شود که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای نسل حاضر، ظرفیت پاسخ دهی به نیازهای نسل های آینده را نیز داشته باشد .
کد خبر: ۹۵۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،رضا میرزائی در آستانه فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک افزود:احیای دوباره زمین همراه با افزایش بهره ‌وری برای توسعه پایدار به عنوان شعار روز جهانی «زمین پاک» برای سال ۱۴۰۰ تعیین شد.
وی گفت : تخریب فزاینده محیط زیست و مقابله با آثـار و پیـامدهای مـنفی آن به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در آستانه هزاره سوم مطرح شده و در حال حاضر تمام توجهات جوامع مختلف به این مسأله اختصاص یافته است، به گونه ای که یافتن راهکارهایی برای کاهش یا رفع ایـن خـسارت‌ها، بخش مهمی از گفت‌وگوها و مذاکره ها را میان دولت‌ها تشکیل می دهـد.
وی یادآورشد: نقطه عـطف ایـن گـفت‌وگوها این بود که سازمان ملل ۲۲ آوریل را به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری کرد.
وی افزود: روز جهانی زمین پاک در سراسر دنیا به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست است واین روز تلنگری است تا بیش از پیش به موضوع پر اهمیت حفظ و حراست از زمینی که تنها مأمن و پناهگاه انسان به شمار می رود، پرداخته شود و این فرصت را در اختیار انسان ها قرار می دهد تا برای حیات سیاره‌ای که روی آن زندگی می‌کنند، کاری کنند.
میرزائی ادامه داد: چالش های فراوان و اما فرصت های بسیار موجود در اقدامات مرتبط با احیای زمین، این موضوع را به مهم ترین موضوع روز زمین پاک امسال تبدیل کرده به همین دلیل شعار امسال روز زمین پاک، احیای دوباره زمین همراه با افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار انتخاب شده است.
وی گفت: توسعه پایدار تنها بر جنبه زیست ‌محیطی تمرکز ندارد بلکه به جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه هم توجه می‌کند.
میرزائی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح و اصولی برای نحوه بهره‌برداری از منابع طبیعی زمین ، مهم‌ترین هدف توسعه پایدار و تضمین کننده بقای جوامع انسانی بخصوص نسل‌های آینده در زیست بوم‌هاست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهارداشت: هر چند امسال به دلیل حضور میهمان ناخوانده ای که به همه کشورهای جهان سرزده و تعداد زیادی را خانه نشین کرده و رعایت فاصله اجتماعی از اهم اقدامات پیشگیرانه است بنابراین امکان برگزاری همایش و جشنواره های حضوری وجود نداشته، ومراسم های مربوط به روز جهانی زمین پاک بصورت مجازی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار