رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:در شرایط تشدید تحریم های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در کشور، نقش حمایتی و پشتیبانی بانک ها از تولید و واحد های تولیدی، صنعتی بسیار با اهمیت است.
کد خبر: ۹۵۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسویدر دیدار با مدیر امور شعب بانک سپه استان مرکزی با تاکید بر نقش بسزای بانک ها در رسیدن به اهداف سیاست های کلان اقتصادی کشور و تحقق شعار سال جدید که تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می باشد، افزود: نظام بانکی امروز گره گشای بسیاری از معضلات و مشکلات اشخاص حقوقی، حقیقی، شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی در جامعه است و نمی توان این تاثیر گذاری مهم را نادیده گرفت.
وی یادآورشد: از طرفی با وجود شرایط تحریم اقتصادی، شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای خرد و کلان و ایجاد بهم خوردگی در نظام عرضه و تقاضا در کشور، بحران ها تشدید شده و کارهای اقتصادی مختل شده است.
وی افزود: در این شرایط این بانک ها هستند که باید تا جایی که امکان دارد، حمایت و پشتیبانی خود را از تولید و واحد های تولیدی و صنعتی، به عنوان یک راهبرد مهم و استراتژیک افزایش دهند و با یک تدبیر عالمانه و انقلابی در جنگ اقتصادی، مساعدت ها و امهالی مناسب را برای وصول مطالبات از صنایع و تولیدی ها اتخاذ کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع بیت المال وظیفه دادگستری است و در این باب، دستگاه قضایی پشتیبان و حامی تان است اما همانطور که اشاره شد با توجه به شرایط موجود باید وضعیت خاص اقتصادی تولید کنندگان نیز در نظر گرفته شود وبا تقسیط مطالبات آنان و اعطای مهلت های مناسب، کمک حالشان باشید.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: در بحث مشکلات موسسات ادغامی در بانک سپه نیز باید گفت قانون راهکار را مشخص کرده است و اگر تفاوتی (مطابق گزارش ارائه شده از سوی بانک) در برداشت قضات و کارشناسان در این امر وجود دارد می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی و کارشناسی، متشکل از نمایندگانی از قضات شعب دادگاه ها و نمایندگان حقوقی موسسات ادغامی و بانک سپه، با بررسی مشکلات موجود، به راهکارهای مطلوب برای ایجاد یک وحدت رویه کاربردی، برای حل مسائل، دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار