رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی گف: عملکرد استان مرکزی در پروژه نهضت ساخت داخل در سال۹۹ و جایگزینی واردات به ساخت داخل ۲۱۴ میلیون دلاربوده و این استان رتبه سوم را کسب کرده است .
کد خبر: ۹۵۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری کرهرودی ، افزود: وزارت صمت در سال ۹۸ برنامه سه ساله ی جایگزینی واردات به ساخت داخل به میزان ۱۰ میلیارد دلار از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ آغار کرد، برهمین اساس میزان این نیل به اهداف این نهضت برای هرسال این برنامه سه ساله تعریف و به سازمانهای صمت سراسر کشور ابلاغ شد .
وی یادآورشد: استان مرکزی نیز همزمان با سراسر کشور و با همکاری شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی صنعتی برای اجرای مفاد این نهضت مقدس آغاز به فعالیت کرد و در سال گذشته موفقیتهای چشمگیری در این زمینه برای صنعت استان و کشور به همت متخصصان بومی بدست آمد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی با اشاره موفقیت های کسب شده در حوزه نهضت ساخت داخل در استان مرکزی گفت: بومی سازی قطعات پتروشیمی شازند به میزان ۲۶۰۰ قطعه، ادوات کشاورزی ، لوازم یدکی خودرو، داروهای ضد سرطان و کووید ۱۹، ماده موثره داروئی بیزوپرولول فومارات ، ماده اولیه داروی سرترالین ، پارچه الیاف شیشه ، شیر دروازه­ای ۴۲ اینچ خطوط انتقال نفت ، چکش هیدرولیکی ، موتور دیزلی و رگولاتور صنعتی ، وبلو ، کنترل ولو و بال ولو از قطعاتی بوده که در راستای این نهضت به دست متخصصان متعهد و بومی واحدهاس صنعتی استان تولید شده است .
جعفری کرهرودی درباره میزان صرفه جویی ارزی بومی سازی قطعات مذکور گفت: عملکرد استان مرکزی در پروژه نهضت ساخت داخل در سال ۹۹ و جایگزینی واردات به ساخت داخل ۲۱۴ میلیون دلاربوده که با ارزیابی های صورت گرفته استان مرکزی توانست رتبه سوم نهضت ساخت داخل در سال گذشته در کشور را کسب کند.
وی اضافه کرد : همچنین در راستای بومی سازی قطعات خودرو تفاهم نامه ای برای تامین قطعات خودرو درمیان شرکت ایران خودرو و انجمن قطعه سازان استان انجام شده است همچنین در راستای مدیریت واردات نیز این استان طی سال جاری مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از واردات کالاهای مشابه تولید داخل جلوگیری کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار