با پيگيري هاي تخصصي كارشناسان پليس فتا استان و شناسايي فرد كلاهبردار، مبلغ ۸۰ ميليون ريال كه از دو شهروند اراكي تحت عنوان خريد يخچال از بانه كلاهبرداري شده بود، به حساب آنان بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 19 April 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی" رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در روزهاي اخير، دو شهروند اراكي با مراجعه به پليس فتا استان،‌ درخواست رسيدگي به كلاهبرداري اينترنتي را ارائه دادند.
وي افزود:‌ در مراحل تحقيقات از مالباختگان، مشخص شد كه آنان در سايت ديوار با مشاهده يك آگهي از قيمت پايين يك يخچال از مبداء شهر بانه، با فرد آگهي دهنده تماس گرفته و يكي از آنان مبلغ پنج ميليون و ديگري مبلغ سه ميليون تومان به حساب اين فرد واريز مي كنند.
اين مقام انتظامي اضافه كرد: با پيگيري هاي انجام شده از سوي اين افراد، فرد كلاهبرداري تصاويري از بارگيري كالا و رسيد باربري براي اطمينان خاطر آنان برايشان ارسال مي كند كه بعد از مدتي آنها متوجه جعلي بودن اين تصاوير شده و با توجه به عدم دريافت كالا، خواستار پيگيري موضوع از سوي پليس مي شوند.
سرهنگ آنقي ادامه داد:‌ با آغاز تحقيقات تخصصي كارشناسان پليس فتا، سرانجام فرد آگهي دهنده شناسايي و به مرجع قضائي معرفي شد و با دستور قضائي مبلغ كلاهبرداري شده از اين دو شهروند به حساب آنان بازگردانده شد.
رئيس پليس فتا استان مركزي گفت:‌ افزود: در پرونده‌های کلاهبرداری اخیر که در بستر سایت دیوار رخ می‌دهد، متهمان از رسيد باربري و يا تصوير بارگيري از کالا برای جلب اطمينان مالباختگان استفاده مي كنند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: هم‌وطنان در خریدهای آنلاین خود به هیچ‌وجه به طرف مقابل اعتماد نکنند و توجه داشته باشند کلاهبرداران با ارسال تصاوير و مدارك جعلي درصدد جلب اعتماد خریداران هستند و به همین لازم است برای پيشگيري از بروز اين گونه كلاهبرداري هاي، از پرداخت بیعانه در خریدهای اینترنتی خودداري شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار