فرماندار اراک گفت: تعطیلی اصناف در حاشیه شهر به خوبی رعایت نمی شود و نیاز است که بازرسان در حاشیه شهر نظارت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 19 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسین بختیاری افزود: پراکندگی گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ و و نظارت کم بازرسان بر آن ها دو عامل مهم عدم رعایت تعطیلی صنوف در حاشیه شهر است.
وی یادآورشد: طبق پیگیری های صورت گرفته، برنامه ای تنظیم شده تا بازرسان در حاشیه شهر حضور بیشتر داشته و نظارت های لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: با متخلفان گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ برخورد جدی خواهد شد و از ابتدای سال تاکنون ۷۲۱ اخطار، ۴۶ پلمپ و ۲۷۳ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند تا پیگیری های لازم صورت بگیرد.
دکتر بختیاری، با اشاره به نظارت گروه هایی اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، پلیس اماکن، اصناف و سازمان های مردم نهاد بر فعالیت اصناف، گفت: از ابتدای سالجاری، ۱۲۱۶۲ مورد بازدید انجام شده که از این میان ۸۶۰۷ مورد بازدید از اصناف، ۹ مورد ادارات، ۱۳ مورد بانک ها، ۲۹ مورد بازار روزها، ۲۱ مورد مدارس، ۱۴ مورد آرامستان ها، ۱۶۳ مورد حمل و نقل درون شهری و ۸۷۷ مورد مراکز تجمع و ... بوده است.
فرماندار اراک ادامه داد: اصناف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را تا ۸۵ درصد رعایت می کنند که انتظار می رود با توجه به شرایط بد موجود و استمرار آن و برای شکست این ویروس و کنترل موج چهارم، هم اصناف و هم مردم رعایت بیشتری داشته باشند.
این در حالی است که دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک پیش از این و بارها اعلام کرده بود که اگر اصناف و سایر مردم همکاری لازم را نداشته باشند و وضع همین طور ادامه یابد دیگر ظرفیت درمانی در استان باقی نخواهد ماند.
بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این باره گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته بیشترین احتمال ابتلا به کرونا در رستوران ها است از این رو باید نظارت های لازم بر اصناف و اتحادیه های مربوطه صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار