نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی با هدف ارایه خدمات تخصصی به‌صورت مجازی در محل جهاد دانشگاهی اراک راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 18 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نیاز ژنتیک استان مرکزی در تشخیص و پیشگیری ازبیماری‌ها و ژنتیک دوران جنینی و نارسایی‌های ژنتیکی که موجب ناباروری می‌شود ، از سوی این آزمایشگاه قابل رصد و شناسایی است گفت:نبود متخصص ژنتیک در استان موجب شده بود تا راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در این حوزه با تاخیر همراه باشد.
دکترعلیرضا غفاری زاده افزود: هم اینک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان از حضور پرفسور منصور حیدری استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص ژنتیک پزشکی از استرالیا دعوت شده است.
دکتر غفاری زاده با بیان اینکه یکی از مزایای راه اندازی این آزمایشگاه ژنتیک در اراک آن است که در مجاورت مرکز ناباروری واقع شده است و می‌تواند همزمان پوشش خدمات تخصصی به این بخش هم داشته باشد یادآورشد: آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی دارای بخش‌های تخصصی شامل سیتوزنتیک و ملکولار است که با بهره‌گیری از تجهیزات به روز ژنتیک و کادر فنی مجرب از آزمایشگاه‌های شاخص در بخش ژنتیک خدمات ارایه می‌کند.
وی گفت: اغلب بیماری‌های ژنتیک درمان ندارند و معلولیت و ناتوانی ذهنی یا جسمی در تمام طول عمر با فرد مبتلا همراه است بنابراین پیشگیری تنها راه جلوگیری از این بیماری‌ها است.
وی با بیان اینکه با انجام مشاوره به موقع و آزمایش‌های ژنتیک می‌توان بسیاری از معلولیت‌ها را پیشگیری کرد افزود: ۵۰ میلیارد ریال درگام اول راه‌اندازی این آزمایشگاه هزینه شده و برای گام دوم نیز ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است.
دکتر غفاری زاده با بیان اینکه هفت اشتغال مستقیم و ۱۰ اشتغال غیر مستقیم با راه‌اندازی این آزمایشگاه برای افراد تحصیلکرده جویای کار در استان فراهم شده است گفت: تعرفه مراجعان به این آزمایشگاه به‌صورت نیمه‌دولتی محاسبه می‌شود تا اقشار آسیب پذیر نیز بتوانند از خدمات این مجموعه استفاه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار