یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: با توجه به فصل بهار و پیدایش آلرژی و هم پوشانی علائم آن با کرونا، تفکیک آنها را از یکدیگر بسیار سخت کرده است.
کد خبر: ۹۵۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 17 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسین سرمدیان افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و آلرژی شایع فصلی ممکن است علائم کرونا و آلرژی با یکدیگر هم پوشانی داشته باشند.
وی یادآورشد: مهم است که بتوانیم این آلرژی را از ویروس کرونا تفکیک دهیم از این رو توجه شود وجود علائمی مانند گلودرد، تب، بدن درد، اسهال و شکم درد در بیماری کرونا غالب است با این وجود نظر نهایی با توجه به انجام تست و معاینه توسط متخصص داده می شود.
وی افزود: کاهش سطح هوشیاری همراه با درد در قسمت پهلو، پا، قفسه سینه، کمر، شانه، کتف و سر می تواند از نشانه های ابتلا به ویروس کرونا باشد.
وی با اشاره به شیوع بالای کرونای انگلیسی، گفت: تعداد موارد ابتلای کرونای انگلیسی روز به روز در حال افزایش بوده و در شهرهای استان تهران، مرکزی و شهرهای جنوبی، بیش از ۹۰ درصد موارد مبتلا به ویروس جهش یافته هستند.
وی ادامه داد: در روزهای اول بیماری علائمی شبیه سرماخوردگی در فرد مشاهده شده و پس از ۵ روز علائم اصلی خودشان را نشان می دهند.
وی تاکید کرد: مردم باید به دلیل انتقال پذیری بالای کرونای انگلیسی باید در رعایت پروتکل های بهداشتی حساس تر باشند ‌و ابتلا به این بیماری و حتی واکسیناسیون دلیلی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست.
دکتر سرمدیان اضافه کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا در دوران نقاهت ممکن است درد و ضعف هایی در بدن داشته باشند و این علائم حتی تا ۶ ماه پس از بهبود نیز دیده شده و همچنین طبق مطالعات انجام گرفته بیماری‌هایی مانند افسردگی و سایکوز می‌تواند به دنبال کرونا ایجاد شود.
وی تاکید کرد: مصرف داروها (ضد ویروس و آنتی هیستامین) باید زیر نظر متخصصان باشد چرا که حتی مصرف زیاد آنتی هیستامین ها موجب بروز علائمی همچون خواب آلودگی، اشتهای کاذب و بیماری هایی همچون برونشیت و سینوزیت می شود.
وی تاکید کرد: بیماران مبتلا به ویروس کرونا بعد از ۱۴ روز قرنطینه باید در ارتباط با افراد سالمند و افراد پرخطر حساس باشند.
وی نقش رژیم غذایی را در این بیماری حائز اهمیت دانست و گفت: ویروس کرونا دستگاه گوارش را نیز درگیر می کند، بنابراین توصیه می شود که مصرف چربی و گوشت قرمز کم تر گردد، چرا که مصرف غذاهای سنگین می تواند مشکلات جدی تری را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: برای افرادی که مبتلا به اسهال هستند مصرف آب یا پوره سیب و در صورت داشتن یبوست آب هویج توصیه می شود.
وی افزود: هر نوع واکسنی در کاهش مرگ و میر و بستری شدن تاثیر دارد، بنابراین تمامی واکسن ها با هر نوع برندی، ایمنی لازم را ایجاد می کنند.
دکتر سرمدیان گفت: واکسیناسیون مطابق پروتکل انجام می شود و افراد مبتلا به ام اس و یا آلرژی معمولی می‌توانند واکسینه شوند، اما افراد مبتلا به آلرژی شدید، منع تزریق دارند.
وی تاکید کرد: تنها راه خروج از این اپیدمی منحوس واکسیناسیون بوده که امیدمی رود واکسیناسیون عمومی از طریق واکسن داخلی که فرمولاسیون مشخص و قابل اعتمادتری دارد هرچه زودتر آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار