مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشت بهاره ۴۵۰ هکتار ارزن علوفه‌ای در راستای افزایش بهره‌ وری از آب کشاورزی در این استان هدفگذاری شد.
کد خبر: ۹۵۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 13 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرصا کیشانی افزود: با توجه به کاهش ۳۰ درصدی بارندگی‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته و ۱۸ درصدی نسبت به بلندمدت در راستای مقابله با کم آبی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی کاشت گیاهان کم آب‌بر در دستور کار مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار دارد.
وی ادامه داد: ارزن علوفه‌ای از جمله گیاهان کم آب‌بر است که توصیه می‌شود کشاورزانی که دامداری دارند با کشت این محصول برای تعلیف دام‌ها استفاده کنند. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشت بهاره ۱۰۰ هکتار چغندر علوفه‌ای در راستای افزایش بهره‌وری آب در این استان هدفگذاری شد.
کیشانی افزود: کشت بهاره سورگوم علوفه‌ای به عنوان جایگزین ذرت علوفه‌ای از برنامه‌های مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در سال جاری محسوب می‌شود و این گیاه علاوه داشتن خواص ذرت علوفه‌ای دارای عملکرد بیشتر و مصرف آب کمتر است.
وی ادامه داد: کشت ۹ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای نیز در مناطقی که مشکل آب در آنها کمتر است برای تامین علوفه مورد نیاز دامداران در دستور کار این مدیریت قراردارد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از کشت بهاره ۸۰۰ هکتار چغندر قند در این استان خبرداد و گفت: کشت این محصول به شهرستان‌های استان اعلام و مقرر شده با هماهنگی کشاورزان و انعقاد قرارداد با کارخانجات قند این محصول در استان کشت شود. کیشانی از آغاز مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها در مزارع گندم، جو و کلزای استان مرکزی خبرداد و افزود: پنج هزار و ۸۸۱ هکتار عملیات مبارزه با علف‌های هرز در اراضی کشت گندم آبی و دیم استان تاکنون انجام شده‌ است.
وی ادامه داد: ۸۵ هکتار عملیات مبارزه با سن مادر و ۴۵ هکتار عملیات مبارزه با سایر آفات و بیماری‌ها در مزارع گندم استان مرکزی انجام شده‌ است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: در راستای بهبود محصولات زراعی استان عملیات مبارزه با علف‌های هرز تاکنون در ۶۰۰ هکتار از مزارع جو و ۵۱۰ هکتار عملیات مبارزه با آفات در مزارع کلزای استان انجام شده‌ است.
کیشانی گفت: همچنین عملیات مبارزه با علف‌های هرز قبل و بعد از کاشت در یک هزار و ۷۳ هکتار از مزارع کلزای استان مرکزی انجام شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار