مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان مرکزی گفت:۱۱۲۰ نفر از زنان روستایی در ۴۰ صندوق اعتبارات خرد شهرستان های استان مرکزی عضویت دارند و مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۵۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 12 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، راشین پور متین با اشاره به اینکه ۱۰ صندوق از مجموع این صندوق ها در سال ۱۳۹۹ تاسیس و آغاز به کار کرده اند، افزود: سرمایه صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی این استان در حال حاضرحداقل ۲۰۰۰میلیون ریال است که در امور مختلف سرمایه گذاری می شود.
این مقام مسئول اظهارداشت: تا کنون عمده فعالیت اعضای این صندوق ها در زیر بخش های دامداری، زنبورداری، قالی بافی، تولید لبنیات، ترشیجات و نان محلی، خشک کردن و بسته بندی سبزیجات، پرورش مرغ بومی، صنایع تبدیلی (تولید کشمش و ....) بوده است. پورمتین با تاکید بر فعالیت قابل قبول صندوق ‌های اعتباری خرد زنان روستایی در شهرستان های استان مرکزی افزود: امیدمی رود با مساعدت صندوق کار آفرینی امید در اعطای تسهیلات ارزان قیمت میان مدت به صندوق های اعتباری زنان روستایی، در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی موفق تر از قبل عمل کنیم. مدیر ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه سهم زنان ایران در اشتغال بخش کشاورزی ۱۱درصد است گفت: این در حالی است که این رقم در دنیا به۴۰ درصد رسیده است و این موضوع نشان می‌دهد بخش کشاورزی پتانسیل ‌های نهفته‌ بسیاری برای اشتغال زنان به ویژه زنان روستایی دارد.
وی ادامه داد: افزایش دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات، توانمند سازی زنان روستایی برای انجام فعالیت های مشارکتی مرتبط با بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد زنان از جمله اهداف تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار