مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا، نیازمند همکاری تمام گروه های بالینی هستیم.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 12 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر نادر زرین فر در جلسه مشترک گروه عفونی و گروه داخلی با مسئولین دانشگاه، افزود: تداخل درگیری ها در بیمار کرونایی باعث شده تا به حضور دیگر گروه ها نیز برای درمان نیاز شود.
وی یادآورشد: به عنوان مثال فردی که مشکل ریوی داشته و یا مبتلا به دیابت بوده و سپس کرونا می گیرد، باید متخصصین مربوطه به صورت همزمان به درمان بیمار بپردازند.
وی به عدم ثبت نام رزیدنت ها و دستیاران گروه عفونی در سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ویزیت هایی که در بخش ها صورت می گیرد فراتر از آستانه تحمل و توان همکاران گروه های عفونی است به طوریکه تنها ۵ دستیار سال چهارم، ۱ دستیار سال سوم و ۲ دستیار سال دوم در این گروه باقی مانده و فعالیت می کنند.
دکتر زرین فر یادآور شد: چرخش رزیدنت ها در بخش عفونی امری معمول بوده که متاسفانه بعد از شیوع کرونا، این اقدام متوقف شده و همین اقدام ساده مشکلاتی را در پی داشته است.
مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تنها ۹ اینترن در مراکز درمانی مشغول به کار هستند که از مسئولین تقاضا داریم به تعدا آن ها در دوران اپیدمی افزوده شود.
وی با اشاره به اینکه به وجود ۴ رزدینت در هر شیفت احساس نیاز می شود، گفت: در هر دو بیمارستان امیرکبیر و خوانساری به ۲ رزیدنت برای کمک و کاهش فشار و البته ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر نیاز است.
دکتر زرین فر به آزمون پیش روی دستیاران و درگیری همکاران و مواجه آنان با بیماران کرونایی و احتمال عدم آمادگی لازم برای این آزمون اشاره کرد و از مسئولان خواست تا حتی الامکان با برنامه ریزی صحیح، شرایط را برای بهتر شدن وضعیت فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار