مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت:رزمایش مواسات با عنوان "ایران همدل-اطعام مهدوی" همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در استان مرکزی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۵۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 11 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی درجمع خبرنگاران افزود: در ماه مبارک رمضان ۱۵ آشپزخانه به صورت متمرکز و ۱۰۰ آشپزخانه توسط مراکز نیکوکاری در سطح استان به منظور طبخ غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و توزیع بین نیازمندان با حفظ منزلت و کرامت مددجویی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه تاپایان ماه مبارک رمضان پویش " ایران مهربان در سطح استان مرکزی" اجرایی می شود و جذب ۵۰۰۰ حامی جدید و رساندن حامیان به تعداد ۳۵ هزار حامی از برنامه های کمیته امداد استان مرکزی در ماه مبارک رمضان است،اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ هزار حامی حمایت از ۶۲۰۰ یتیم و خانواده محسنین را عهده دار هستندو به طور میانگین ۴۶۰ هزار تومان توسط حامیان به حساب ایتام واریز می شود.
وی یادآورشد:کمیته امداد استان مرکزی رتبه دوم را در پویش" ایران مهربان" را کسب کرد.
وی افزود: در ماه رمضان سال گذشته ۱۸۴ هزارو ۴۳۷ بسته معیشتی با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان و بیش از ۳۶۷ هزارو ۵۱۱ وعده غذایی گرم با اعتبار بیش از ۵ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.
وی اظهار داشت: افزایش ۳۰ درصد کمک های انجام شده به نسبت سال قبل با کمک و هم افزایی ۲۴۶ مرکز نیکوکاری و خیران از برنامه‌های پیش بینی شده در ماه رمضان امسال است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی نام گذاری شده است، گفت: از اولویت های این نهاد در سال جاری کمک به رفع موانع اشتغال مددجویان و پشتیبانی و حمایت از آنها در مسیر توانمندسازی است.
مومنی افزود:در سال گذشته ۹۷۰۰ فرصت شغلی پایدار با اعتبار ۱۳۶ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد که ۱۳۴ درصد نسبت به برنامه مصوب این نهاد در بخش اشتغال عملکرد داشته است.
وی ساخت مسکن مددجویی را از اقدامات این نهاد برشمردوگفت:ساخت سه هزار واحد مسکونی (دو هزار واحد توسط بنیاد مسکن برای نیازمندان) و هزار واحد مسکونی مددجویی که در سال گذشته آغاز شد در حال انجام است.
وی یادآورشد: در سال گذشته تعداد ۱۲۹ خانوار با بیش از سه فرزند یتیم شناسایی و صاحب خانه شدند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانواده های روستایی تحت حمایت و فاقد مسکن در سطح استان مرکزی نداریم،اضافه کرد:در سال گذشته ۳ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان بابت ساخت حمام مناسب برای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی رشد کمک های مردمی در سال گذشته ۱۹۹ درصد بوده است ،گفت: این اعتماد مردمی به کمیته امداد شایسته قدردانی است.
وی ادامه داد:در سال گذشته ۶ میلیارد تومان به مددجویان آسیب دیده از کرونا کمک شده است علاوه بر آن به طرح های اشتغالی که دچار آسیب شده اند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه کل اعتبار کمیته امداد استان مرکزی در سال گذشته ۵۱۵ میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان بوده که بیش از این اعتبار جذب و برای نیازمندان هزینه شده است، گفت:۶ درصد جمعیت استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد هستند ودر سال گذشته ۵ درصد از خانواده های تحت حمایت با توانمندی و دلایل دیگر از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.
مدیر کل کمیته امداد استان گفت:کمیته امداد استان مرکزی در سال گذشته در بخش مشارکت مردمی ، ایران مهربان، فرهنگی ، مسکن و سایر بخش‌ها موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار