استاندار مرکزی با ابراز نگرانی از روند صعودی ابتلا به کرونا در استان گفت: متاسفانه شمار مبتلایان و فوتی ها همچنان در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 11 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی، افزود: بیشتر تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی به بستری و ارایه خدمات به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته و سایر مراجعان مشکلاتی را با این محدودیت‌ها متحمل شده‌اند.
وی یادآورشد: شیب نمودار ابتلا، بستری و فوتی بیماری کووید ۱۹ در این استان از پلکانی به صورت عمودی تغییر ماهیت داده و این روند در کوتاه مدت محدودیت امکانات درمانی و خستگی کادر درمان را سبب می‌شود.
وی گفت: فرمانداران عامل هماهنگ کننده قوا و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی هستند و باید با کمک امامان جماعت مساجد و سایر حوزه‌ها در کنترل بیماری بکوشند.
استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان‌های استان برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: اگر فرمانداران استان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و با برنامه ریزی مناسب عمل کنند، می‌توان از این شرایط عبور کرد.
آقازاده اضافه کرد: استان مرکزی بر اساس آمار ستاد ملی کرونا جز ۱۰ استان بحرانی کشور است و باید با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی زمینه بهبود وضعیت استان فراهم شود.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی اراک برای مقابله با ویروس کرونا در استان نداشته باشند نامشان در نشست آتی این ستاد اعلام می‌شود.
وی، نظارت بر فعالیت تاکسیرانی و اتوبوسرانی را از جمله وظایف مهم شهرداری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: شهرداران مسئول مستقیم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فعال در سطح شهرستان‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار