مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از مرمت ۲۰ بنای تاریخی در هشت شهرستان استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 10 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: در سال ۱۳۹۹ اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیون ریال به مرمت ابنیه‌های تاریخی استان مرکزی اختصاص یافت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: در سال گذشته حدود ۲۰ بنا و مجموعه تاریخی در شهرستان اراک، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، فراهان و محلات مرمت اضطراری شدند و در سایر شهرستان‌ها اعتبار تخصیصی به مطالبات پیمانکاران اختصاص یافت.
او اضافه کرد: حدود هزار میلیون ریال به پژوهش و اکتشافات باستان‌شناسی اختصاص داده شد که از این محل، ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی استان انجام گرفت.
مرزبان با بیان اینکه در سال گذشته مجوز کاوش قزل قلعه فراهان نیز اخذ شد که عملیات اجرایی آن در فصل مناسب آغاز می‌شود، افزود: اعتبار نگهداری و تجهیز موزه‌های استان در سال گذشته بالغ بر هزار میلیون ریال بوده است که برای خرید و تجهیزات موزه‌های پنج شهرستان اراک، تفرش، خمین، ساوه و فراهان اختصاص یافت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت اشیای تاریخی موزه چهار فصل اراک شامل حدود ۴۰ شی فلزی بوده است که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال در دست انجام است و تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار