رئیس اداره فن آوری های مکانیزه کشاورزی از پیش بینی ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 10 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ،مهندس بابایی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» افزود: مکانیزاسیون به عنوان یکی از مولفه‌های پشتیبان در تولید محصولات کشاورزی در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی مناسب در صنعت ماشین‌های کشاورزی و تامین مناسب این ماشین‌آلات بتوانیم اهداف توسعه مکانیزاسیون را به نحو مطلوبی پیش ببریم.
بابایی پیش‌بینی کرد: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون استان در نظر گرفته شده و به شهرستان ها ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: برنامه‌ریزی ما برای تأمین حدود ۷۰۰ دستگاه تراکتور کشاورزی و حدود ۲ هزار دستگاه ادوات و تجهیزات مختلف کشاورزی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری و نزدیک به ۵۰ دستگاه کمباین برداشت غلات در سال ۱۴۰۰خواهد بود.
رئیس اداره فن آوری های مکانیزه کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: امید می رود با مدیریت مناسبی که در سال گذشته و امسال برای جابه‌جایی کمباین‌های برداشت غلات انجام شد و همچنین حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، بتوانیم ضایعات برداشت غلات را به محدوده ۴ درصد برسانیم و برنامه ریزی ما برای امسال منسجم‌تر و با شدت بیشتری در راستای تولید و پشتیبانی از آن پیش برود.
وی پیش‌بینی کرد: امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را به محدوده ۹/۱اسب بخار برسانیم و هدف نهایی ما امسال تزریق کافی ماشین به بخش و ارتقا وضعیت درجه و ضریب مکانیزاسیون در فرایند تولید محصولات کشاورزی است.
بابایی افزود: با توجه به نوسان قیمت ماشین‌های کشاورزی و ثبات نسبی در اواخر سال گذشته در قیمت ارز و مواد اولیه تولید ماشین‌های کشاورزی،‌ امید می رود امسال قیمت ماشین‌ها از وضعیت مطلوب تری برخوردار باشد.
وی با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی و بهره‌وری از اراضی گفت: مکانیزاسیون بذر، کود، سموم و آب و خاک را مدیریت می‌کند و امید است در سال جدید شاخص‌های این مولفه اثرگذار در تولید را افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار