بیمارستان پرتوی، سوانح و سوختگی به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای و در ارتباط تصویری و از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 10 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این بیمارستان در دو طبقه شامل اورژانس سوختگی و پرتویی، بخش سوختگی و استریل ساخته شده و دارای ۲ اتاق عمل مجزا و مجهز است.
وی افزود: در طبقه همکف و در بخش اورژانس سوختگی ۱۱ تخت بستری و در اورژانس پرتویی ۵ تخت تعبیه شده و به مراجعین خدمات رسانی می کند.
وی تاکید کرد: در طبقه اول نیز ۹ تخت بستری سوختگی، تجهیز شده که در کنار بخش استریل به بیماران و مراجعین ارائه خدمت خواهد کرد.
دکتر جمالیان یادآورشد: طبقه دوم این بیمارستان نیز تاسیسات و دستگاه های هواساز نصب شده تا کاملا کامل و مجزا باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در این بیمارستان ۲ اتاق عمل کاملا مجزا ساخته شده است، گفت: با راه اندازی این مرکز و اتاق عمل، دیگر نیازی به مراجعه هم استانی ها برای درمان و خروج آنها از اراک و استان نیست و این مرکز درمانی می تواند علاوه بر ارائه خدمت به مردم استان مرکزی، به استان های همجوار نیز خدمت رسانی کند.
وی افزود: متراژ کل این مرکز درمانی ۳ هزار و ۱۰۰ متر به اضافه ۳۰۰ متر موتورخانه است که از شهریور سال ۹۶ آغاز و فروردین امسال به بهره برداری رسید.
وی گفت: این پروژه در ۳قرارداد ساختمانی و موتورخانه و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان ساخته و افتتاح شده است.
وی با قدردانی از سازمان انرژی اتمی و نیروگاه خنداب در کمک و حمایت از ساخت و تجهیز این مرکز درمانی، گفت: در قرارداد نخست که شهریور سال ۹۶ با مبلغ ۶۱میلیارد ریال منعقد شد، پس از ۱۸ ماه و پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه ادامه کار با پیمانکار خاتمه و طی قرار دادی جدید، ادامه روند ساخت و تکمیل پروژه از سر گرفته شد.
وی تاکید کرد: در قرارداد دوم که دی ماه سال ۹۸ و با اعتباری بالغ بر ۷۳میلیارد ریال بسته شد، کار با قدرت ادامه یافت تا امروز شاهد به ثمر نشستن این پروژه باشیم.
دکتر جمالیان گفت: قرارداد موتور خانه نیز به صورت مجزا با هزینه ای بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال منعقد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: هزینه ساخت این پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است که با احتساب هزینه ای تکمیل تجهیز ساختمانی (حدود ۵ میلیارد) و محوطه سازی (۵ میلیارد) به بیش از ۴۰ میلیارد تومان خواهد رسید که البته این رقم به غیر از تجهیز تجهیزات درمانی از جمله تخت ها می باشد.
وی گفت: تفاوت میان مرکز قبلی و مرکز جدید الاحداث از لحاظ اقداماتی است که رخ می دهد، در این مرکز اقدامات اولیه و شست و شوی بیمار، تریاژ سوختگی، دفع فاضلاب ایمن و استفاده از مواد و لوازم باکیفیت تر و همچنین سیستم تهویه هوای مطلوب تر، مهمترین وجه تمایز با سایر مراکز است.
دکتر جمالیان در پاسخ به این سوال رئیس جمهور که هدف از افتتاح این مرکز چه بوده است افزود: رفع مشکلات سوختگی با کیفیت بهتر به مردم استان که با توجه به استقرار صنایع متعدد و گوناگون یکی از پر سانحه ترین استان ها است و سالانه تعدا زیادی از کارگران و غیره دچار اینگونه سوانح می شوند، و البته حوادث احتمالی پرتویی و تشعشعات و ارائه خدمات مناسب تر به بیماران از جمله دلایل افتتاح و بهره برداری این مرکز درمانی می باشد.
وی یادآور شد:این مرکز درمانی فعالیت مشابهی مانند سایر بیمارستان های سوختگی دارد، اما در فضایی بهتر و مجهزتر و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا است.
در پایان این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از همکاری سازمان انرژی اتمی، نیروگاه خنداب و استانداری مرکزی در ساخت این مرکز قدردانی کرد و رئیس جمهور نیز به صورت ویدئو کنفرانس رسما این اورژانس را افتتاح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار