رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هر ۱۲ شهرستان استان مرکزی، به رنگ قرمز کرونایی درآمدند.
کد خبر: ۹۵۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 07 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: طبق آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی در تاریخ ۱۸ فروردین، تمام شهرستان های استان مرکزی به رنگ قرمز یا "خیلی پر خطر" قرار گرفته اند که وضعیت بحرانی و فوق العاده را برای مردم استان رقم خواهد زد.
وی یادآورشد: روزهای خوبی پیش رویمان نیست و اگر مردم همکاری نکنند و شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد، دچار شرایط فوق بحرانی تری می شویم و دیگر حتی تخت عادی برای بیماران نخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: پیک چهارم کرونا با بقیه پیک های قبلی تفاوت دارد، به این دلیل که در موج های قبلی کرونای کلاسیک با علایم و میزان درگیری و ابتلاء کمتر وجود داشت، اما در این موج کرونای انگلیسی غالب شده و در استان در حال چرخش است که با توجه به قدرت و سرایت بسیار بالایی که دارد در عرض کوتاهی میان مردم انتقال یافته و هم چنین عوارض و علائمی شدیدتری نسبت به کرونای کلاسیک دارد و همین امر موجب شده که حال عمومی مبتلایانی که در مراکز درمانی بستری می شوند، نسبت به موج های قبلی وخیم تر باشد.
دکتر جمالیان ادامه داد: تنها راه نجات و خلاصی از این شرایط محدودیت ها و رعایت به جد مردم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم استان خواست به خاطر کمک به بهتر شدن شرایط و خروج از وضعیت موجود و البته حفظ سلامتی خود و دیگران و عزیزانشان، پروتکل ها و محدودیت هایی که اعمال شده را رعایت و اجرا کنند تا هر چه سریعتر به شرایط مطلوب تر برگردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار