مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: مسافران نوروزی با خود کرونا را به این شهرستان سوغاتی آوردند.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 07 April 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مهدی قلیچ خانی افزود: این شهرستان به دلیل خوش آب و هوا بودن و پتانسیل بالای گردشگری، در تعطیلات نوروز، میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بود که به همین خاطر شرایط را در روزهای بعد از تعطیلات بحرانی کرد.
وی یادآورشد: تعداد تست ها برای شناسایی بیماران کرونایی افزایش محسوسی داشته و تنها در تعطیلات نوروزی، ۴۲۸ تست rapid انجام شده که از این میان ۱۳۲ مورد مثبت بودند که گفتنی است که از این تعداد ۱۸ نفر اهل تهران و ۱۱۴ نفر نیز محلاتی بودند.
وی اظهار داشت: همچنین ۱۹۴ تست pcr انجام شده که ۷۰ بیمار مثبت، از طریق این تست شناسایی شده اند.
دکتر قلیچ خانی همچنین با اشاره به اینکه از آغاز اپیدمی کرونا تاکنون تعداد ۲۸۴۸ تست pcr انجام شده که ۹۰۲ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: از این میان ۶۵۰ بیمار به صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده و ۲۹۷ نفر نیز بستری بوده اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات یادآورشد: همچنین از شروع این بیماری، ۱۸۰۸ تست rapid انجام شده که به وسیله این تست، ۲۷۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
وی با تاکید بر وضعیت قرمز کرونایی شهرستان محلات و وخیم و نامطلوب خواندن شرایط افزود: در حال حاضر ۲۱ بیمار در بیمارستان بستری هستند و از این میان ۵ بیمار مثبت قطعی و ۱۶ بیمار مشکوک به کرونا هستند، همچنین ۴ بیمار با وضعیت عمومی وخیم در آی سی یو بیمارستان تحت نظر هستند و متاسفانه روز به روز به این تعداد افزوده می شود.
دکتر قلیچ خانی از مردم خواست پروتکل ها و شیوه نامه ای بهداشتی را رعایت کنند و حتی الامکان از منزل خارج نشوند و از ماسک استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار