معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در سال گذشته به منظور جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا، ۹.۷میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کردشگری استان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ 06 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسن حسینی افزود: سال ۱۳۹۹ در واقع سال رکود صنعت گردشگری در کشور و استان مرکزی بود به طوری که به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها عملا بازدیدی چشمگیری و قابل توجهی از اماکن گردشگری صورت نگرفت.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه اندک گردشگری‌ها و بازدیدها از اماکنی چون سرچشمه و گلخانه‌‌ها محلات، شهر تاریخی نراق، سراب‌های شازند، دره گردوی اراک صورت گرفت، افزود: نه تنها اماکن گردشگری، موزه‌ها نیز از کرونا، متحمل خسارت شدند به طوری که ۴ ماه از سال به دلیل بیماری کووید ۱۹ کاملا تعطیل بودند و در ۸ ماه دیگر از سال ۹۹ نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بازدید از موزه‌ها به صورت بسیار محدود انجام گرفت.
او گفت: در این دوران خسارات بسیاری به تاسیسات گردشگری وارد شد که برای جبران بخشی از این خسارات، مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای گردشگری تحت پوشش تسهیلات پرداخت شد.
حسینی یادآورشد: در سال گذشته، هتل‌ها و مراکز اقامتی استان تقریبا تعطیل و یا نیمه‌تعطیل بودند و تنها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد ظرفیت هتل‌ها توسط گردشگران و مسافران مورد استفاده قرار گرفتند.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در خصوص برنامه سال ۱۴۰۰ افزود: در سال جاری برگزاری رویدادهای گردشگری در صورت مساعد بودن شرایط کرونا، آموزش و توانمندسازی تاسیسات گردشگری، ایجاد خانه خلاق گردشگری، توسعه گردشگری در فضای مجازی، استانداردسازی کیفیت خدمات گردشگری تمامی تاسیسات گردشگری مشمول این طرح، افزایش و توان‌افزایی و شناخت گردشگری سلامت، برگزاری سمینار و وبینار گردشگری سلامت، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستایی در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی استان در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار