مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۹۰ تن گوشت مرغ به‌ صورت روزانه در این استان توزیع می‌شود و مشکلی در تامین و توزیع این محصول در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۵۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 06 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حمید رضا اخوان افزود : بیش از ۲۰۰ تن گوشت مرغ به‌صورت روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود درحالی که در روزهای عادی حدود ۹۰ تن این محصول در استان مصرف و بقیه به ۹ استان کشور ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف گوشت مرغ در هفته پایانی سال گذشته و ۲ هفته نخست امسال روزانه ۲۴۰ تن گوشت مرغ در استان مرکزی توزیع شده‌ است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: با توجه به تمهیدات انجام شده و استقرار نماینده سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت در کشتارگاه‌های استان، توزیع مرغ در استان ساماندهی شده و اکنون مشکلی در تامین و توزیع این محصول در استان وجود ندارد.
اخوان گفت: در راستای ساماندهی و جلوگیری از بروز مشکل در توزیع گوشت مرغ در استان، مرغ تولیدی کشتارگاه‌های استان شبانه پس از تولید به صورت مهر و موم به نماینده سازمان صمت تحویل شده و توسط این سازمان بین عرضه‌کنندگان سطح استان توزیع می‌شود. مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: قیمت مصوب مرغ زنده توسط ستاد تنظیم بازار ۱۷۱ هزار ریال و برای مصرف کننده ۲۴۹ هزار ریال تعیین شده که از روز سیزدهم فروردین گوشت مرغ با قیمت مصوب تنظیم بازار در اختیار مردم استان قرار گرفته‌ است.
وی با یادآوری فعالیت ۵۹۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان مرکزی گفت: ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره در این واحدها انجام می‌شود.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از سوی سامانه بازارگاه، افزود: نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تا هفته نخست فروردین برای یک دوره ۴۵ روزه در اختیار صاحبان این واحدها قرار می‌گرفت که با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان و تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم کشور و استان، تامین نهاده برای دوره پرورش ۵۰ روز در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.
اخوان یادآورشد: نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغ تخمگذار نیز به صورت ماهانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
وی افزود: ۶۵ هزار تن گوشت مرغ سال گذشته در این استان تولید شد که ۴۵ درصد این محصول در استان مصرف و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار