مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: به دلیل برودت هوا و سرمازدگی چهار هزار و ۷۷۰ هکتار از باغات میوه این شهرستان دچار خسارت شد که این شرایط در عملکرد تولید محصول نیز تاثیر چشمگیری دارد.
کد خبر: ۹۵۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ 06 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حسن شریفی افزود: تغییرات اقلیمی و کاهش ناگهانی دمای هوا سبب شد که بیش از ۸۰ درصد از محصولات باغی سردرختی شامل گوجه سبز و زردآلو در این شهرستان از بین برود.
وی ادامه داد: سرمازدگی همچنین به سه هزار هکتار از باغات انار شهرستان ساوه خسارت وارد کرد که بر اساس ارزیابی ها معادل ۸۱۰ هزار میلیون ریال است.
مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: شکوفه های ۵۰۰ هکتار از باغات بادام، ۶۰۰ هکتار گردو و ۱۰۰ هکتار باغ انجیر نیز در سرمای یک ماه اخیر از بین رفت و چون میوه های تازه تشکیل شده نسبت به جوانه‌های گل در مقابل سرمای بهاره حساس تر و آسیب پذیرتر هستند، بنابراین سرمازدگی بهاره بیشتر سبب آسیب به میوه های تازه می‌شود.
وی گفت: تنها چتر حمایتی از کشاورزان صندوق بیمه محصولات کشاورزی است تا بخشی از خسارات در این بخش جبران شود اما مشکل اینجاست که رغبت چندانی از سوی باغداران و کشاورزان ساوجی برای بیمه محصولات خود وجود ندارد.
شریفی افزود: در مجموع چهار هزار و ۷۷۰ هکتار از سطوح باغی شهرستان ساوه در سرمای بهاره امسال دچار خسارت شده‌اند که این مساله باعث کاهش عملکرد تولید محصولات باغی به میزان ۲۸ هزار و ۱۵۲ تن خواهد شد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه گفت: طبق ارزیابی های انجام شده، ارزش ریالی خسارت وارد شده به باغات بادام، زردآلو، گوجه سبز، انار، گردو، انجیر و انگور این شهرستان بیش از ۲ هزار و ۶۸ میلیون ریال برآورد شده است.
شهرستان ساوه با بهره مندی از ۱۳۵ هزار هکتار سطوح زراعی و باغی یکی از کانون های اصلی تولید محصولات این بخش به خصوص انار در استان مرکزی محسوب می شود و بر اساس ارزیابی ها ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع محصول را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار