رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت و پر شدن تخت های بیمارستان امیرالمومنین (سانتر اصلی کرونا)، مرکز درمانی امیرکبیر به عنوان مرکز دوم کرونایی انتخاب شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ 06 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: متاسفانه از آغاز پیک چهارم کرونا و تاختن کرونای انگلیسی بیمارستان امیرالمومنین(ع) به سرعت تکمیل شد و از امروز دو بخش از بیمارستان امیرکبیر در کنار سانتر اصلی به ارائه خدمت برای بیماران کرونایی می پردازد.
وی یادآورشد: ۶۰ تخت بیمارستانی در مرکز درمانی امیرکبیر برای افراد کرونایی در نظر گرفته شده است و اگر این روند (عادی انگاری و عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی) افزایشی و ادامه دار باشد، بایستی به فکر اضافه کردن بیمارستان های سوم و چهارم نیز باشیم.
وی افزود: وضعیت خوبی پیش بینی نمی شود و به شدت از آینده نگران هستیم چرا که اگر این منوال ادامه دار باشد در آینده ای نه چندان دور تخت عادی برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه ۶۰% نمونه های بیماران سرپایی مثبت گزارش شده، اظهار داشت: بدون شک پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک یک سال بی وقفه و بدون هیچ گونه استراحتی، با جان و دل در ارائه خدمت به مردم کوشا بودند از جمله پزشکان علی الخصوص گروه های عفونی، داخلی، طب اورژانس بیهوشی و کادر پرستاری و سایر گروه ها از جمله گروه های بهداشت دانشجویان و سایرین که شبانه روز بدون هیچگونه چشم داشتی تنها در راه رضای خدا و خدمت به خلق خدا در کوشش بوده و قطعاً ارزش این کار از سوی خداوند متعال در زندگی دنیوی و اخروی این عزیزان نمایان خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از نقاط قوت روحیه از خود گذشتگی و همدلی میان پرسنل است و به خود می بالیم که چنین اعضای هیئت علمی، پرسنل و کادر بهداشت و درمان شجاع و از خود گذشته ای داریم.
دکتر جمالیان با قدردانی از معاونین و اعضای هیئت علمی و تمامی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: در این طوفان سهمگین و روزهای غمزده و ترس از آینده، تنها چیزی که ما را دلخوش می کند روحیه ایثار و از خودگذشتگی و همدلی میان پرسنل است باشد که با توکل به خداوند، تلاش های مردم و تقویت پتانسیل های موجود بتوانیم موج چهارم را به خوبی کنترل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار